رایزن بازرگانی ایران:

شرایط برای همکاری نفتی با عراق برای ایران فراهم است

عصر نمایشگاه- ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در بغداد گفت: عراق پایین بودن هزینه توسعه منابع نفتی را یک اولویت می داند و براین اساس شرایط برای ورود شرکت های پیشرفته ایرانی فراهم است.

شرایط برای همکاری نفتی با عراق برای ایران فراهم است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رایزن بازرگانی ایران روز جمعه در حاشیه دیدار با شرکت کنندگان ایرانی نمایشگاه بین المللی نفت وگاز بصره به خبرنگار ایرنا گفت: به رغم دعوت از شرکت های مختلف خارجی برای شرکت در مناقصه های اکتشاف و توسعه، آنچه مورد تاکید مسوولان عراقی است، پایین بودن هزینه های توسعه منابع نفتی است که موجب شده بسیاری از توافقات مربوطه قطعی نشود.
    وی گفت: بنابراین فرصت مشارکت شرکت های ایرانی که به اتکا به تجارب راهبردی و دانش - مدیریت موثری که در زمینه ارتقاء کارایی و بهبود راندمان در اختیار دارند بسیار فراهم است.
    رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین از ورود اولین شرکت ایرانی برای رجیستری حوزه فاینانس در وزارت نفت عراق خبر داد و افزود: امروز بخش خصوصی توانمند ایران مسیر شکوفایی اقتصاد مقاومتی را در بازارهای بین المللی آغاز کرده است.
    بهزاد گفت: شرکت های ایرانی در بخش های مختلف مربوط به حوزه نفت از فنی مهندسی، تامین و تجهیز، آموزش و مشاوره مزیت های بی نظیری دارند که در منطقه قابل توجه است.
    وی همچنین خبر داد: عراق تاکنون 2 قرارداد واردات گاز از ایران امضا کرده است که در چارچوب آن گاز ایران به بصره و بغداد صادر و عمدتا برای تولید برق روزانه نیروگاه های عراق مصرف می شود.
    گفتنی است: 10 شرکت ایرانی شامل گروه مپنا، نفت بهران، پایندان، کابل مغان، کابل ابهر، کانی کاو، پتروشیمی خلیج فارس، کاردانان شرق، حفاری شمال وسینا انرژی در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز بصره شرکت داشتند.
    این شرکت ها ضمن معرفی تولیدات و توانمندی های خود و آشنایی با تجربیات سایر کشورها، مذاکراتی در خصوص فعالیت های بازاریابی، انعقاد قرارداد و پیگیری توسعه مناسبات اقتصادی دربخش سرمایه گذاری و پیمانکاری انجام دادند.
    هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز بصره با حضور 110 شرکت خارجی به مدت سه روز در این شهر برگزار شد و عصر پنجشنبه پایان یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت