امیرزاده خبر داد؛

افزایش ۴ میلیارد تومانی یارانه دانشجویی در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- به گفته مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی ارشاد، سهم حمایتی این معاونت از دانشجویان برای خرید کتاب از نمایشگاه امسال از ۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۲ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

افزایش ۴ میلیارد تومانی یارانه دانشجویی در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»به نقل از مهر، همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به افزایش 50 درصدی یارانه‌های خرید کتاب در دوره بیست و نهم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: امسال سیاست نمایشگاه کتاب تهران، افزایش جمعیت بازدیدکننده از آن است و یکی از اقداماتی که می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود، افزایش مشمولین یارانه‌های حوزه نشر برای این رویداد بین‌المللی است.

    وی افزود: در همین راستا و در حوزه دانشجویان و طلاب، علاوه بر اینکه بن دانشجویی برای خرید از نمایشگاه امسال کتاب تهران 50 درصد شاهد افزایش پیدا کرد، سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 8 میلیارد تومان در سال گذشته به 12 میلیارد تومان در سال جاری رسید.

    مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اضافه کرد: با اعتبار 8 میلیارد تومانی سال گذشته، 240 هزار دانشجو و طلبه از این یارانه حمایتی برخوردار می‌شدند، اما امسال با افزایش 50 درصدی این اعتبار (4 میلیارد تومانی) و سهم آورده دانشجویان و طلاب، تعداد مشمولین این یارانه به 300 هزار دانشجو و طلبه خواهد رسید.

    امیرزاده همچنین با اعلام اینکه در بُن‌های خرید کتاب اختصاص یافته به دانشجویان، امسال سهم دولت 40 درصد و سهم دانشجو 60 تعیین شده است، درباره علت اتخاذ این سیاست و تحمیل کردن هزینه بیشتر به دانشجویان، گفت: همانطور که گفتم سیاست ما افزایش دایره شمول بهره‌مندی افراد از جمله دانشجویان از یارانه‌های حمایتی در نمایشگاه کتاب امسال است. ضمن اینکه سقف دریافتی هر دانشجو که در سال گذشته 80 هزار تومان بود، به 100 هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

    به گفته وی، امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران، یارانه خرید کتاب به دانش‌آموزان تعلق خواهد گرفت که سقف آن تا 50 هزار تومان در نظر گرفته شده که نیمی از این مبلغ (25 هزار تومان) را معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیم دیگر (25 هزار تومان) را خود دانش‌اموز تامین خواهد کرد.

    وی که پیشتر از تخصیص یارانه خرید کتاب برای اولین بار در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب به اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داده و گفته بود که اساتید و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، طلاب درس خارج و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم می‌توانند از تسهیلات ارایه شده در این بخش استفاده کنند، از اجرای طرحی در جهت حمایت از کتابخانه‌های تخصصی غیردولتی در همین نمایشگاه خبر داد.

    مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در این رابطه گفت: یکی از نگرانی‌هایی که همواره در زمینه تخصیص یارانه‌ها وجود داشته، بازگشت آنها به جیب دولت است؛ به این معنا که تخصیص یارانه کتاب به مراکز دانشگاهی دولتی، نوعی کمک دولت به خودش است؛ این روند می‌بایست اصلاح می‌شد و در همین راستا، سیاستی که امسال در پیش گرفته شد و در معاونت فرهنگی ارشاد هم به تائید رسید، اختصاص اعتباراتی برای تجهیز کتابخانه‌های تخصصی غیردولتی با استفاده از کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه کتاب بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت