استاندار فارس:

گردشگری یکی از بنیان های جهان سازی است

عصر نمایشگاه- استاندار فارس تاکید دارد که در عصر پسا مدرن گردشگری یکی از بنیان های جهان سازی است.

گردشگری یکی از بنیان های جهان سازی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، اسماعیل تبادار عصر یکشنبه 19 آذر در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری پارس، گفت: صنعت گردشگری با جریان مداوم سرمایه و انسان یعنی انتقال پول و گردشگر، بر اقتصاد و فرهنگ و سیاست تاثیرگذار است.

    او توسعه ی گردشگری را زمینه ساز افزایش ضریب امنیت داخلی و ارتقاء دهنده جایگاه بین المللی هر کشور و جامعه ای دانست و گفت: فارس همواره ماوای گردشگران و جهانگردان بوده است.

    استاندار فارس با بیان اینکه در دنیای امروز صلح ثبات امنیت کشورها در هم تنیده شده و جهانی شدن امری بدیهی است، گفت: با توجه به گردشگری به عنوان صنعت غالب هزاره سوم، می توان مفهوم جهانی شدن که هم به درهم فشرده شدن جهان و هم تراکم آگاهی نسبت به جهان است، تحقق عینی بخشید.

    وی با اشاره به پیشینه ی تاریخی ایران، گفت: ایران توجه جهانیان را همواره به خود جلب کرده است؛ از سده هفدهم به بعد، جهانگردان به ویژه اروپایی با سفر به ایران تصویر واقعی از این سرزمین زیبا در ذهن خود و جهانیان ترسیم کردند، از همین تاریخ شاهد جریان ایران شیفتگی به ویژه در فرانسه هستیم.

    استاندار فارس با بیان اینکه گردشگری در ایران پیشینه ای هزاران ساله دارد، به داشته های ایران همچون ادبیات غنی، تنوع قومیت ها و گوناگونی فرهنگ ها به همراه شرایط اقلیمی متنوع و چشم اندازهای طبیعی و تاریخی این سرزمین اشاره کرد و گفت: ایران مامن اماکن و مناظر مختلف گردشگری جهان است.

    او با یادآوری اینکه ایران جزو ده کشوری است که بیشترین تعداد اماکن جذاب گردشگری را در خود دارد، تصریح کرد: نام ایران همواره نام استان فارس و شهر شیراز را در ذهن افراد متبلور می کند؛ فارس پایتخت ادب و فرهنگ و هنر و مخزن اخلاق و علم و دانش.

    استاندار فارس در عین حال تصریح کرد که فردای ما در گرو گسترش عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمدها و ارتقا سلامت و دسترسی همگان به درآمدهای پایدار و استانداردهای زندگی است و توسعه صنعت گردشگری می تواند زمینه رسیدن به این فردا را فراهم کند.

    تبادار با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در سه بخش اکوتوریسم، توریسم سلامت و مراکز بوم گردی، توجه به صنعت گردشگری به عنوان صنعت بدون دود را زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه ی متوازن کشور دانست.

    استاندار فارس از همه دستگاه ها و مسئولان استان فارس خواست که برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه خارجی، تمام ظرفیت های انسانی، مالی و کالبدی را به کار گیرند و با مشارکت بخش خصوصی گام های عملی و موثرتری را بردارند زیرا از این راه می توان تا حدی از تنگناهای اشتغال و وابستگی به نفت رهید.

    تبادار از رسانه ها درخواست کرد که با اطلاع رسانی موثر به معرفی ظرفیت های استان پرداخته و در آگاهی بخشی به مردم و سرمایه گذاران بیشتر بکوشند و گفت: تلاش ها زیاد بوده اما هنوز اول راه هستیم و راه نپیموده زیاد است.

    به گزارش ایسنا، نهمین نمایشگاه گردشگری پارس که از عصر یکشنبه 19 آذر در شیراز آغاز به کار کرده است به مدت 4 روز در محل بین المللی نمایشگاه های فارس در شیراز برپا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت