گشایش نمایشگاه بین المللی فرهنگ و غذاهای جهان با حضور ایران در پاکستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی فرهنگ و غذاهای جهان با حضور جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دفاع ملی پاکستان(N.D.U) گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه بین المللی فرهنگ و غذاهای جهان با حضور ایران در پاکستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا, در راستای معرفی فرهنگ کشورهای جهان، نمایشگاه بین المللی فرهنگ مردم، سوغات و غذای سنتی کشورهای جهاناز جمله جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دفاع ملی پاکستان گشایش یافت.
    در این جشنواره، کشورهایی نظیر 'ایران، عربستان سعودی، چین، برزیل، اردن، لیبی، لبنان، مالزی، نپال، نیجریه، عمان، سریلانکا، ترکمنستان، ازبکستان، انگلستان، زیمبابوه، آلمان، بنگلادش و مصر' حضور یافتند.
    کشورهای شرکت کننده در این جشنواره و نمایشگاه یکروزه تلاش کردند که با تبلیغ غذاهای سنتی، سوغات، صنایع دستی و لباس های محلی خود، بازدیدکنندکان دیگر کشورها و بازدیدکنندگان داخلی پاکستان را به کشور خود جذب کنند.
    غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز از سوی سفارت کشورمان در پاکستان نشسبت به معرفی عذا و فرهنگ ایرانی در این نمایشگاه اقدام کرد.
    غرفه جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره با ارائه غذاهای ایرانی نظیر 'شیرین پلو، چلوکباب، جوجه کباب، چلومرغ، شله زرد، کشک و بادمجان' و عرضه سوغات ایران نظیر پسته ایرانی و زعفران فرهنگ ایرانی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.
    همچنین تعدادی از اماکن تفریحی و گردشگری ایران نیز از سوی غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد.
    غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه مورد استقبال بازدید کنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.
    به گزارش ایرنا امروزه غذاهای سنتی و محلی که دارای ارزش تاریخی، فرهنگی،غذایی و درمانی هستند نقش مهمی در حوزه گردشگری ایفا می کند و می توان از آن به عنوان ظرفیتی مهم در تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری بهره گرفت.
    غذا از معیارهای مهم سفر و از اصلی‌ ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می شود و در سال‌های اخیر به اهمیت ارتباط میان غذا و جذب گردشگر توجه ویژه ای شده تا جایی که مفهوم جدیدی در حوزه گردشگری با عنوان 'گردشگری غذا' تعریف شده است.
    بر اساس آمارها و نتایج نظرسنجی های رسمی، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم ترین فاکتورهای سفر می دانند.
    سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، 30 درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت