نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان با حضور ایران در ایتالیا گشایش یافت

عصر نمایشگاه- پنجاه و سومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان و نوجوانان در شهر «بولونیا» در شمال ایتالیا با حضور جمهوری اسلامی ایران از امروز (دوشنبه) کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان با حضور ایران در ایتالیا گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان و نوجوانان در شهر بولونیا که بزرگترین در جهان به شمار می رود در مجموع یک هزار و 200 غرفه از 70 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.
    این نمایشگاه چهار روزه که از امروز گشایش یافت و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، فرصتی برای گردهمایی ناشران، تصویرگران و دست اندرکاران حوزه کتاب محسوب شده و همچنین محلی برای اهدای جوایز معتبر فرهنگی است.
    موسسه نمایشگاه های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از این نمایشگاه بولونیا که تا روز 19 فروردین ماه ادامه دارد، 270 عنوان کتاب را که از طریق فراخوان و از 30 ناشر برجسته جمع آوری کرده است و همچنین بیش از 110 مولف و 128 تصویرگر مطرح کشور را معرفی می کند.
    اغلب این کتاب ها که از طریق فراخوان جمع آوری شده اند، برندگان جوایز متعدد از نمایشگاه ها هستند و خلاصه ای از آنها نیز به زبان انگلیسی آماده شده است. همچنین یک بروشور از کتاب های منتخب برای مخاطبان خارجی منتشر شده است تا به راحتی اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند.
    در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه بولونیا برنامه های مختلفی از جمله برگزاری نشست ها و همچنین ' روز ایران' با سخنرانی پروفسور 'کیارا کاچولا' ایران شناس و متخصص در حوزه کتاب کودک تدارک دیده شده است. معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب کاتالوگ و بروشور و دعوت از ناشران برای حضور در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از دیگر فعالیت های غرفه ایران است.
    موسسه نمایشگاه ها امسال نیز همانند سال گذشته، با همکاری انتشارات علمی فرهنگی، مسابقه خلق کتاب تصویری را از طریق فراخوان، با هدف ایجاد تعامل هرچه بیشتر میان نویسندگان وتصویرگران جوان، برای گروه سنی زیر 35 سال برگزار کرد و به سه نفراز منتخبان برتر، به نام های پیام ابراهیمی، فاطمه خسرویان و حمیده خسرویان، جایزه اعزام به بلونیا را اهدا و برای سایر برگزیدگان اقدام به برگزاری کارگاه دانش افزایی کرد.
    همچنین آثار پنج تصویرگر ایرانی به نام های مرجان فرمانی ، ژیلا هدایی ، طاهره زحمتکش، سارا خرامان و سعیده ثابت نیا که در سال جاری موفق به راهیابی به کاتالوگ تصویرگری بولونیا شده اند، به نمایش گذاشته شده است.
    در این دوره از نمایشگاه کتاب بولونیا موسسه نمایشگاه های فرهنگی (به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشر ایران)، موسسه علمی و فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می کنند. موسسه نمایشگاه های فرهنگی که متولی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، علاوه بر معرفی کتاب های متعددی از ناشران ایرانی در این نمایشگاه، برنامه های متعددی را از جمله روز ایران برگزار می کند.
    عقد قراردادهای ترجمه و چاپ و برقراری ارتباطات جدید و تقویت روابط حرفه ای، توسعه فرصت های کاری و ارئه آخرین روند و تحولات انتشارات کتاب کودک در جهان از جمله اهدافی است که ناشران با حضور در این نمایشگاه آن را دنبال می کنند.
    روز چهارشنبه نیز «داریو فرانچسکینی» وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایتالیا با حضور در نمایشگاه، اسامی برندگان جایزه 'استرگا' را اعلام خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت