برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی مشترک «ایران» و «افغانستان» در هرات

عصر نمایشگاه- دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی مشترک ایران و افغانستان در حالی امروز در هرات افتتاح شد که سرمایه‌گذاران دو کشور با وجود تمایلات و تلاش برای تقویت روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری از تردید در سایه ناامنی افغانستان گفتند.

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی مشترک «ایران» و «افغانستان» در هرات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از تسنیم از هرات، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی مشترک جمهوری اسلامی ایران وجمهوری اسلامی افغانستان امروز در هرات با حضور مسئولانی از دو کشور افتتاح شد.

    در این نمایشگاه مشترک بیش از 50 شرکت تاثیرگذار و بزرگ اقتصادی حضور دارند که حدود 40 شرکت از ایران و 10 شرکت از افغانستان دستاوزدها و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

    «محمود رشیدی افخمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: به دلیل اهمیت روابط اقتصادی ایران و افغانستان از سرمایه‎گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور درخواست کردیم در قالب این نمایشگاه بهترین و مرغوب‎ترین محصولات خود را عرضه کنند.

    وی افزود: شرایط هرات از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار مهم و ارزنده بوده و این یک امتیاز بزرگ برای افغانستان است تا به یک کشور صنعتی تبدیل شود که با چنین ظرفیت‌هایی پیش بینی می‌شود این موضوع به زودی محقق شود.

    سرکنسول ایران در افغانستان گفت: پایه‌های ارتباطی میان ایران و افغانستان بسیار قوی است واین ارتباطات باید سنگ بنای پیشرفت در دو کشور باشد.

    دعوت از فعالان اقتصادی ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

    در ادامه این مراسم «سیروس علاف» مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور افغانستان در حوزه غرب  این کشور اظهار داشت: از مزیت‌های برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی این است که سبب تقویت و استحکام روابط اقتصادی و تجاری میان کشورها می‌شود، خوشبختانه شرایط افغانستان، امروز متفاوت‌تر شده و سرمایه‌گذاران افغانستانی با اعتماد به نفس بهتری در این نمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند.

    وی ضمن دعوت از فعالان اقتصادی ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان عنوان کرد: تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور سبب بهبود روابط در دیگر بخش‌ها می‌شود و به همین سبب گام بنیادی این مسیر را باید سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان بردارند.

    تقویت روابط تجاری با راه‌اندازی راه‌آهن هرات- خواف

    علاف در ادامه خاطرنشان کرد: افتتاح راه‌آهن هرات- خواف سبب سهولت در تجارت می‌شود و این بزرگترین پروژه تاثیرگذار در مسیر تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است.

    «محی‌‌الدین نوری» معاون والی هرات نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اشتراکات تاریخی، دینی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان خواستار برگزاری هر چه بیشتر چنین نمایشگاه‌هایی در ایران و افغانستان شد.

    کاهش سرمایه‌گذاری در افغانستان در سایه «ناامنی»

    «سید علیرضا صدرزاده» مسئول برگزاری این نمایشگاه نیز به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکل «امنیت» از جمله موانع بزرگ بر سر راه ارتباط اقتصادی میان دو کشور است چرا که تمایلات برای تقویت روابط و هم چنین ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مطلوب بوده اما نبود امنیت، سرمایه‌گذاران را با تردید روبرو می‌کند.

    گفتنی است این نمایشگاه امروز افتتاح و تا سه روز آینده در هرات برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت