آغاز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با شعار «تجاری سازی فناوری»

عصر نمایشگاه- هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار از امروز تا ۲۷ آذرماه در نمایشگاه بین المللی آغاز به کار کرد.

آغاز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با شعار «تجاری سازی فناوری»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از گسترش، هفته ملی پژوهش و فناوری از  21 آذرماه با نواختن زنگ پژوهش آغاز شد و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار از امروز در محل نمایشگاه بین المللی آغاز به کار کرد.

    منصور غلامی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مسیر پیشرفت فناوری گفت: امیدوارم این حرکت‌ها موتور انرژی علم و فناوری باشد. هفته پژوهش زمان کوتاهی برای بررسی تولید علم و تبدیل آن به فناوری است. بر همین اساس هم از تمام کسانی که با در اختیار گذاشتن سرمایه‌های خود امید را در جوانان افزایش می‌دهند تشکر می‌کنم. ما باید تلاش کنیم تا فرصت‌های بیشتری را برای شکوفا شدن پژوهش ایجاد کنیم.

    وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نمایشگاه‌های تخصصی افزود: شعار امسال این نمایشگاه تجاری سازی فناوری است و به طور قطع همه تلاش‌ها نیز در همین راستا صورت خواهد گرفت. سیر سابقه و دستاوردها در این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای بازدید علاقه مندان فراهم می‌کند. در این فضا همه از جمله دانش آموزان، دانش جویان و پژوهشگران می‌توانند ایده‌هایی جدید خود را مطرح کنند.مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نسل جدید می‌داند، آینده کشورش به دست آن‌ها ساخته می‌شود. باید پذیرفت که در شرایط فعلی برگزاری نمایشگاه کار دشواری است، اما تلاش‌ها نشان داده این عرصه خالی نیست و با تلاش و همکاری می‌توانیم ایرانی آباد بسازیم.

    وی در ادامه سخنان خود درباره هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی گفت: این نمایشگاه با همکاری وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت دفاع، قوه قضاییه، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش پرورش شکل گرفته است و همین نشان می‌دهد همکاری کلید آبادی ایران است.

    اولین روز هفته پژوهش مصادف با 21 آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه»، دومین روز این هفته مصادف با 22 آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و صنعت»، سومین روز این هفته مصادف با پنجشنبه با عنوان «پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت» و چهارمین روز این هفته مصادف با جمعه 24 آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده است.

    همچنین از سوی ستاد ملی هفته پژوهش روز شنبه 25 آذرماه که پنجمین روز این هفته است، با عنوان «پژوهش، فناوری و سرمایه ملی»، 26 آذرماه و ششمین روز این هفته با عنوان «پژوهش، فناوری، مهارت و کارآفرینی» و آخرین روز این هفته که مصادف با 27 آذرماه است، با عنوان «پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه» نام گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت