در نشست رسانه‌ای تشریح شد؛

تمهیدات ویژه برای تحول در اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب بیست و نهم

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب از حضور ۱۳۵ نفر نیروی اطلاع رسان و برپایی ۲۳ ایستگاه اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب خبر داد.

تمهیدات ویژه برای تحول در اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب بیست و نهم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، نشست خبری مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور علی‌اکبر تورانیان مدیر این کمیته و سید عارف علوی از مسئولان این کمیته برگزار شد.

    تورانیان در این نشست با اشاره به حضور خود در 28 دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب عنوان داشت: برای همه ما روشن است که نمایشگاه با جمعیت بازدید کننده نزدیک به 5 میلیون نفری خود همواره در حیث اطلاع رسانی دچار نقص‌هایی بوده است و گله‌های زیادی در مورد تلف شدن وقت بازدیدکنندگان در آن ارائه شده که این مسئله برای من به‌عنوان یک ناشر نیز همیشه وجود داشته است. امسال و پس از واگذاری مسئولیت این کمیته به بنده به این نکته رسیدیم که باید نگاهمان به مقوله اطلاع رسانی حداکثری و حرفه‌ای شود.

    وی افزود: امسال در این کمیته گروه از دوستان هم جمع کردیم و سعی کردیم حرکتی استاندارد و با توجه به دغدغه بین‌المللی بودن نمایشگاه اجرا کنیم. به همین خاطر برای انتخاب عاملان اطلاع‌رسانی در نمایشگاه از میان افراد دانشگاهی و مقاطع تحصیلی بالا اقدام به گزینش افراد کردیم و در حرکتی بی‌سابقه، افراد گزینش شده طی یک اردوی سه روزه توسط کارشناسان برای انجام فعالیت خود آموزش خواهند دید. این اردو نخستین جلسه خود را  در 26 فروردین ماه با حضور رئیس نمایشگاه در حوزه هنری برگزار خواهد کرد.

    تورانیان در ادامه انتشار نقشه نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب در تیراژ وسیع برپایی ایستگاههای اطلاع رسانی در فضای نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های این کمیته اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب 135 نفر به‌عنوان نیروی اطلاع رسانی امسال به ما کمک خواهند رساند همچنان ما 12 ایستگاه اطلاع‌رسانی در درون سالن‌ها و 11 ایستگاه اطلاع‌رسانی در بیرون از سالن‌ها برای این منظور اختصاص خواهیم داد.

    همچنین سید عارف علوی نیز در این نشست با اشاره به تقاضای کمیته برای حضور 270 نفر به عنوان اطلاع رسان در نمایشگاه گفت: در صورت تحقق این تعداد نفر ما در نهایت می‌توانستیم 17 درصد از جمعیت نمایشگاه را پاسخگویی کنیم اما به هر شکل شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه تصمیم گرفت که تعداد افراد به 135 نفر کاهش بیابد.

    وی همچنین از تلاش برای تولید نرم افزار اندرویدی نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این نرم افزار قادر خواهد بود تا به مخاطبان اعلام کند هر ناشر در کدام سالن قرار دارد و تصویر آن را نیز نشان دهد. امیدواریم که بتوانیم به این نرم افزار، بخش های دیگری مانند معرفی سیر مطالعاتی، امکان خاص نمایشگاه و برنامه های جاری در نمایشگاه را نیز اضافه کنیم.

    همچنین تلاش خواهیم داشت تا نقشه سالن‌ها را نیز به صورت مجزا تهیه و در این نرم افزار بارگذاری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت