چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران رایدکس

عصر نمایشگاه- برگزار کننده چهارمین دوره نمایشگاه ایران رایدکس، هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه را فرهنگ سازی برای توسعه استفاده از دوچرخه ها، موتورها و خودروهای برقی در کشور و تلاش برای حرکت به سوی هوای پاک عنوان و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۰ شرکت بین المللی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران رایدکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «فریبا خاکزاد» امروز (دوشنبه) در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران رایدکس(IranRidex) افزود: این نمایشگاه ، تنها نمایشگاه تخصصی بین المللی در حوزه صنعت موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی مرتبط و وسایل نقلیه برقی و هیبریدی در ایران است که با اخذ مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.
    به گفته وی، این نمایشگاه با حمایت و حضور انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی و سندیکای تولید کنندگان مجموعه و قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران برگزار می شود و تاکنون در بخش بین الملل این نمایشگاه، بیش از 60 شرکت از کشورهای چین، تایوان و روسیه برای حضور در بخش خارجی نمایشگاه ثبت نام کرده اند.
    خاکزاد تصریح کرد: رونمایی از محصولات و برندهای جدید داخلی و بین المللی، برگزاری چهارمین همایش ملی صنعت موتورسیکلت و قطعات و لوازم یدکی ایران، برگزاری چهارمین همایش وسایل نقلیه برقی و هیبریدی و برگزاری چهارمین بازار نوآوری ها و فناوری و ارائه محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان مرتبط با موتورسیکلت های انژکتوری و وسایل نقلیه برقی و هیبریدی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این نمایشگاه چهار روزه است.
    وی بیان داشت: به همین مناسبت برگزاری مانور حرکت پاک با محصولات حاضر در نمایشگاه ایران رایدکس به مناسبت روز 29 دی، معرفی آثار منتشر شده در حوزه صنعت موتورسیکلت و سایر گروه های کالایی نمایشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی بویژه در حوزه استاندارد های اجباری صنعت موتورسیکلت، دوچرخه و وسایل نقلیه برقی در ایران، انجام حرکات نمایشی توسط قهرمانان کشوری و اعضای تیم های ملی و انجام تست موتورسیکلت، دوچرخه و وسایل نقلیه برقی حاضر در نمایشگاه ایران رایدکس توسط بازدیدکنندگان در این نمایشگاه برنامه ریزی شده است.
    خاکزاد خاطرنشان کرد: دوره نخست و دوم این نمایشگاه در محل نمایشگاهی مصلای بزرگ تهران و دوره سوم آن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد که از نکات قابل توجه در سومین دوره رشد 300 درصدی تعداد شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره دوم در فضایی به وسعت حدود 10 هزار متر مربع، با حضور و حمایت 113 شرکت و نهاد مرتبط و 65 نماینده انحصاری معتبر دیگر از 14 کشور چین، امارات، هند، ژاپن، اتریش، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان، آمریکا، تایوان، جمهوری کره و همچنین 51 شرکت از کشورهای چین، تایوان و هند است.
    وی ادامه داد: حضور بازدیدکنندگان نمایشگاه بویژه حضور متخصصان و بازرگانان مرتبط با حوزه های مختلف این نمایشگاه و بیش از 90 درصد از عوامل فروش و نمایندگان شهرستانی شرکت ها از سراسر ایران، نزدیک به 500 نفر از بازرگانان خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، کانادا، چین، ژاپن، اتریش، افغانستان، عراق، جمهوری کره، هند، ترکیه، امارات متحده عربی، تایوان، اتیوپی، اردن، ازبکستان، اسپانیا، استونی، السالوادور و لبنان از موارد شایان توجه در دوره پیشین نمایشگاه بوده است.
    خاکزاد با اشاره به اعلام آمادگی چند شرکت واردکننده برای عرضه خودروهای برقی در نمایشگاه، یادآور شد: چند دستگاه خودروی برقی ساخت داخل نیز از سوی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در نمایشگاه حضور خواهند یافت.
    وی با اشاره به رونمایی شرکت فرانسوی پژو از یک نمونه موتورسیکلت برقی در نمایشگاه دوره سوم، تاکید کرد: ارتقای تعاملات تجاری بین شرکت ها و رایزنی ها در برخی موارد انعقاد تفاهم نامه و حتی عقد قراردادهای همکاری مشترک با خارجی ها، از جمله دستاوردهایی است که از این نمایشگاه انتظار می رود.
    این مسئول برگزاری نمایشگاه یادآور شد: صنعت موتورسیکلت در چند سال گذشته در کشور ارتقای زیادی یافته و تولیدکنندگان این محصولات نیز در تلاش برای بهبود فناوری ها و سطح استاندارهای خود هستند.
    پیشتر «هوشنگ فلاحتیان» معاون برق و انرژی وزیر نیرو اظهار کرده بود: توسعه و جایگزینی خودروهای برقی می‌تواند بیش از 70 درصد از آلودگی کلانشهر تهران بکاهد که مستلزم تدوین الزام های محکم قانونی است.
    بر اساس گزارشی که چندی پیش انجمن جهانی «دانشمندان نگران» (یو.سی.اس-UCS ) منتشر کرد، استفاده از خودروهای برقی، پلاگینی و پلاگینی هیبریدی موجب کاهش انتشار گارهای گلخانه ای و گرمایش زمین می شود.
    طبق پیش بینی ها تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و نزدیک به 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا به پیشرانه های الکتریکی مجهز می شوند؛ زیرا این نوع وسایل در کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا نقش اساسی دارد.

    به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران(موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات، لوازم یدکی، وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته) رایدکس در مورخ 26 لغایت 29 دی ماه امسال در محل دائمی نمایشگاهی جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود و همه روزه از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت