نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای دسترسی مردم به تازه‌های نشر است

عصر نمایشگاه- علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان گفت: نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای دسترسی مردم به تازه‌های نشر است.

نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای دسترسی مردم به تازه‌های نشر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان صبح امروز با حضور علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد حمزه، نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام افشارمنش، امام‌جمعه کهنوج و اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حسینیه شهدای جیرفت برگزار شد.

    مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از دستاوردهای فرهنگی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روز به‌ روز گسترش پیدا کرد نمایشگاه کتاب بود که ابتدا به‌صورت بین‌المللی در تهران و بعد در استان‌های مختلف دنبال می شود.

    غیاثی ندوشن در ادامه گفت: تا پایان سال قرار است 31 نمایشگاه در مراکز استان‌ها برگزار شود. نمایشگاه‌های استانی کتاب فرصتی است تا مردم نقاط مختلف کشور به یافته‌های نشر و آثار جدید در این حوزه و دستاوردهای آن دسترسی آسان داشته و بهره لازم را ببرند.

    وی گفت: نمایشگاه های استانی محملی برای افزایش آگاهی، دانستن و افزایش دانش در حوزه‌هایی است که مشغول به کار هستیم.  هرچه میزان آگاهی در جامعه افزایش یابد خیلی از مسائل ما حل می‌شود.

    غیاثی ندوشن با اشاره به  آسیب‌های اجتماعی و نقش کتاب در برطرف کردن آن گفت:  یکی از دغدغه‌های مسئولان نظام و به‌خصوص مقام معظم رهبری برطرف کردن آسیب های اجتماعی است. اگر آگاهی همه قشرها در زمینه و عواقب آسیب‌های اجتماعی بالا برود قطعاً می‌توانیم  آسیب‌های اجتماعی را کاهش بدهیم. کتاب می‌تواند نقش به‌خصوصی در این زمینه داشته باشد.

    مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد منطقه جنوب کرمان گفت:  جنوب کرمان به‌خصوص جیرفت که مهم‌ترین قطب کشاورزی در کشور است با کتاب می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح کیفی محصولات داشته باشد. اگر ما بتوانیم پیوند کتاب به همه مشاغل را مستحکم کنیم می‌توانیم موفق عمل کنیم.

    وی در ادامه با اشاره به ویژگی های این دوره از نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال جنوب کرمان به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. ویژگی متمایز آن ایجاد  زمینه‌هایی است  که در کشور به آن کم پرداخته شده است.  پرداختن به فرهنگ‌عامه درزمینه آئین‌های بومی، ملی و محلی و ثبت و ضبط این آئین‌ها و حفظ آن و انتقال آن به نسل آینده وظیفه آحاد افراد جامعه است.

    غیاثی ندوشن در پایان سخنان خود گفت:  جنوب کرمان محل تلاقی سه حوزه فرهنگی استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان است. این می‌تواند در کنار فرهنگ ملی ما یک فرهنگ ویژه بسازد. امیدواریم با وجود تنوع‌های فرهنگی در این منطقه، بتوانیم فرهنگ‌عامه هر منطقه را تدوین کنیم . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پژوهش‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد حمایت می‌کند.

    پنجمین دوره نمایشگاه کتاب جیرفت از 2 تا 8 دی ماه در حسینیه شهدای این شهر  در 2 سالن برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 230 ناشر از سراسر کشور 32 هزار و 651 عنوان کتاب را در 119 غرفه در معرض دید عموم قرار می‌دهند. از استان کرمان نیز 6 ناشر در نمایشگاه حضور دارند. برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب‌های 45 ناشر را عرضه می‌کند. مبلغ 300 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف 20 درصدی نیز از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

    برنامه فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان کرمان، شب شعر و آسیب‌شناسی شعر طنز جنوب کرمان، نشست تخصصی «فرهنگ شفاهی جنوب کرمان»، نشست تخصصی «جیرفت در بستر باستان‌شناسی»، رونمایی از کتاب «شش گفتار باستان‌شناسی جیرفت»، رونمایی از مجموعه شعر «اختیار زندگی»، نشست ادبی با حضور اسماعیل آذر، رونمایی از کتاب «ولگردهای کوچه گلشهر» نوشته فاطمه براهام، رونمایی از کتاب «دیهوک» نوشته حمیدرضا واحدی، رونمایی از کتاب «زن اندروس» ترجمه علیرضا دوراندیش، نشست تخصصی «جنوب کرمان قطب تاریخ و رسانه»، شبی در محضر قرآن با حضور قاریان استان و اجرای برنامه‌های کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بخش جنبی این نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت