مدیرعامل شهرآفتاب؛

آمادگی شهرآفتاب برای میزبانی نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شهر آفتاب ساخت سالن‌های جدید در این مجموعه را جهت میزبانی بهتر از نمایشگاه کتاب، نیازمند تامین بودجه دانست وگفت: آماده‌ایم میزبان این نمایشگاه باشیم.

آمادگی شهرآفتاب برای میزبانی نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  مهر، مهلت10 روزه شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شهرداری تهران برای بررسی نیازهای مورد درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب و ارائه تضمین قطعی در خصوص تامین فضاهای مورد نیاز، رفع نواقص و ارتقای کمی و کیفی خدمات به ناشران و بازدیدکنندگان، امروز شنبه 2 دیماه پایان می‌یابد.

    به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران، با توجه به تفاهم نامه امضا شده میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران برای برگزاری این نمایشگاه به مدت 6 سال در شهر آفتاب، در آخرین جلسه این شورا هم که 22 آذرماه امسال و با حضور اعضای شورا از جمله شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، موضوع انتخاب مکان برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    همایون امیرزاده همچنین تاکید کرده بود که «اگر در فرصت یاد شده پاسخی از طرف شهرداری تهران ارسال نشود، شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزینه‌های دیگر را برای برگزاری بررسی خواهد کرد.»

    با اتمام مهلت یادشده، خبرنگار مهر امروز شنبه 2 دیماه با محمدرئوف قادری مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب درباره اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران و زیرمجموعه تابعه خود در راستای «ارائه تضمین قطعی» نسبت به میزبانی مناسب از این رویداد بزرگ فرهنگی در اردیبهشت ماه سال آینده، گفتگو کرد.

    قادری در این باره به خبرنگار مهر گفت: ما بر اساس تفاهمنامه‌ای که شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، آمادگی داریم که به تعهداتمان در خصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب، کما فی‌السابق و مثل گذشته، اقدام کنیم. در دوره‌های اول و دوم برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب، اشکالاتی اتفاق افتاد که بخش اعظمی از آنها برطرف شده است و پاره‌ای موارد دیگر، باقی‌ مانده که ما برای رفع آنها منتظر تامین اعتبار و بودجه هستیم که اگر این اتفاق بیفتد، انشاءالله این موارد هم برطرف خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که یکی از شروطی که از سوی وزیر ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب عنوان شده بود، افزودن حداقل 10 سالن دیگر به سالن‌های موجود در این مجموعه نمایشگاهی بود. آیا این اتفاق خواهد افتاد و پاسخ مشخص شما در خصوص این پیش شرط، چیست؟، عنوان کرد: این موضوعی است که آنها پیشنهاد داده‌اند و عنوان کرده‌اند که با توجه به احتمال افزایش ناشران شرکت کننده در دوره آتی نمایشگاه کتاب، چنانچه مقدور باشد سالن‌های جدیدی هم اضافه شود؛ اما تاسیس سالن‌های جدید منوط و مشروط به تامین بودجه است.

    مدیرعامل شهر آفتاب در ادامه در خصوص این مسئله که آیا شهردار تهران وعده‌ای در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سالن‌ها را به شما داده است یا خیر؟، افزود: ما در حال رایزنی هستیم اما این مسئله، جزو تعهدات شهرداری تهران نیست؛ ما فضاهای نمایشگاهی و امکاناتی را که در اختیار داریم، مثل گذشته، در اختیار نمایشگاه کتاب قرار می‌دهیم اما طبیعی است که دوستان ممکن است انتظار داشته باشند که سالن‌های جدیدی به ظرفیت نمایشگاه اضافه شود اما این را هم باید در نظر داشت که تاسیس سالن‌های جدید در عرض سه ماه، طبعاً هم نیاز به تامین و تخصیص اعتبار و بودجه دارد و هم باید در نظر داشت که زمان ما بسیار کم است.

    قادری بار دیگر با تاکید بر این نکته که ما این آمادگی را داریم که کما فی‌السابق با تمام سالن‌ها و فضاهایِ در اختیارمان که حدود 65 هزار مترمربع است، در خدمت نمایشگاه کتاب تهران باشیم، در عین حال گفت: البته ما سالن‌های جانبی و فضاهای دیگری را هم داریم که اگر مجری نمایشگاه کتاب بخواهد از آنها استفاده کند، می‌توانیم آنها را هم در اختیار مجری نمایشگاه قرار خواهیم داد.

    وی اضافه کرد: ما در انتظار تشکیل جلسه دوم با اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران هستیم که قرار است تشکیل شود. در این جلسه درباره این موضوع صحبت خواهد شد و تصمیم لازم درباره مکان نمایشگاه کتاب تهران گرفته خواهد شد. به هر حال، ما بر اساس تعهد، وظیفه و تفاهمنامه‌ای که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، این آمادگی را داریم که کما فی‌السابق، میزبان نمایشگاه کتاب باشیم و از میزبانیِ این رویداد بزرگ فرهنگی، خوشحال هم می‌شویم.

    مدیرعامل شهر آفتاب در پایان تصریح کرد: هر تصمیمی که وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این باره بگیرند، ما از تصمیمِشان استقبال می‌کنیم؛ اگر بخواهند نمایشگاه کتاب تهران را در شهر آفتاب برگزار کنند،  در خدمتشان هستیم و اگر هم بخواهند این نمایشگاه را در جای دیگری برگزار کنند، باز هم ما از آنها حمایت می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت