سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

ماشین برقی در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب از برنامه شهرداری تهران برای ساخت چند فروشگاه زنجیره‌ای و میدان تره‌بار در اطراف محل برگزاری نمایشگاه و نیز تسهیل در رفت و آمد مردم به این مکان و نیز ماشین برقی برای جابجایی بازدید کنندگان از نمایشگاه خبر داد.

ماشین برقی در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، علی‌اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره مصوبات آخرین جلسه این شورا که روز چهارشنبه 18 فروردین برگزار شد، گفت: در این جلسه آقای شهرام‌نیا (قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب) گزارش مفصلی را از فعالیت‌های انجام شده برای آماده‌سازی شهر آفتاب ارائه کرد ک این گزارش نشان می‌دهد این عملیات پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

    با توجه به اینکه تقریباً همه اعضای شورای سیاستگذاری با نگرانی پذیرفته بودند که نمایشگاه از مصلی به شهر آفتاب منتقل شود، گزارش یادشده حکایت از آن داشت که شهرداری تهران یک حرکت جهادی انجام داده است.

    25 فروردین بهره‌برداری رسمی از مترو شهر آفتاب

    وی افزود: مطابق این گزارش، کارهای مروط به آماده‌سازی همه فضاهای نمایشگاهی اعم از سالن‌های ثابت و فضاهای موقت، و نیز زیرساخت‌های لازم برای نمایشگاه مثل آب، برق، مخابرات و... به خوبی و با سرعت در حال پیشرفت است و همچنین قرار است متروی شهر آفتاب تا 25 فروردین رسماً افتتاح شود.

    اشعری ادامه داد: در خصوص عوارضی قم هم، آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی، تصمیم گرفته است که در همین فروردین ماه، آن را به بعد از خروجی فردوگاه امام خمینی(ره) منتقل کند.

    جابجایی مردم در نمایشگاه با خودروهای برقی

    سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین با اشاره به گزارش قائم مقام نمایشگاه در خصوص کمک شهرداری تهران برای افزایش تسهیلات برای رفاه حال بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب، گفت: بر این اساس، قرار است تعداد قابل توجهی خودروی برقی، شبیه دستگاه‌هایی که در آستان قدس رضوی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، در محوطه نمایشگاه کتاب تهران به صورت مداوم تردد و نسبت به جابجایی مردم در نمایشگاه، اقدام کنند.

    همچنین قرار است علاوه بر ایستگاه شهر آفتاب، از ایستگاه متروی حرم مطهر هم خودروهایی مستقر شوند تا علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه کتاب را به شهر آفتاب منتقل کنند.

    ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان تره‌بار در حاشیه شهر آفتاب

    اشعری ادامه داد: در همین راستا اتوبوس‌هایی هم از میادین مهم شهر تهران تدارک دیده شده‌اند تا مسافران را به محل نمایشگاه و بالعکس جابه‌جا کنند. برای دانشگاه‌های کشور هم، تورهایی جهت بازدید از نمایشگاه فراهم شده است.

    وی افزود: در مجموع و مطابق این گزارش، سعی شده است که مشکلات تردد به محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برطرف شود. شهرداری حتی در تلاش‌ است تا در حاشیه محل برگزاری نمایشگاه کتاب، یکی، دو فروشگاه زنجیره‌ای شهروند و حتی میدان میوه و تره‌بار، ایجاد کند که مردمی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند، مشکلی بابت تامین مایحتاج‌های خودشان نداشته باشند.

    تعیین تکلیف پیشنهاد عرضه کتب سال‌های قبل ناشران در جلسه بعدی شورا

    وی در ادامه با اشاره به انتخاب عبارت «فردا برای خواندن دیر است» به عنوان شعار بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری این نمایشگاه، در خصوص سرانجام پیشنهادی که برای عرضه کتاب‌های سال‌های قبل ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، قبل از تعطیلات نوروز به این شورا رسیده بود، گفت: گروهی در این خصوص کار کارشناسی انجام داده و قرار است در جلسه آتی شورا هم گزارش خود را ارائه کند و یقیناً در این جلسه در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت