افزایش ۶۴ میلیون دلاری صادرات فرش دستباف

عصر نمایشگاه- مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:اکنون نظام آماری کشور آمار به روز ۹ ماهه را ارائه کرده است که بر این اساس ما تنها در موضوع فرش دستباف با افزایش ۲۶ درصدی صادرات رقم ۲۴۸ میلیون دلار در سال ۹۵ به ۳۱۲ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ مواجه هستیم.

افزایش ۶۴ میلیون دلاری صادرات فرش دستباف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵:۰۰

    در پاسخ به درج خبری با عنوان "رشد 450 درصدی واردات فرش و صنایع دستی" در روزنامه کیهان، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:  در تیتر خبر مذکور تلاش شده است رویکردی منفی با بزرگنمایی درصدی یک عنوان وارداتی اتخاذ گردد لکن بدیهی است تلاشی برای رعایت اخلاق رسانه ای صورت نگرفته است و برای القای فضایی منفی صرفا چند عدد گزینش شده است.

    اکنون نظام آماری کشور آمار به روز 9 ماهه را ارائه کرده است که بر این اساس ما تنها در موضوع فرش دستباف با افزایش 26 درصدی صادرات رقم 248 میلیون دلار در سال 95 به 312 میلیون دلار در سال 1396 مواجه هستیم. روشن است که رقم 306 هزار دلاری واردات فرش دستباف که عمدتاً به مرجوعیات شستشو و رفو مربوط است محلی از اعراب در موضوع رشد صادراتی این محصول ندارد.

     در مورد فرش ماشینی نیز همین اعداد به قرار صادرات 95 به ارزش 220 میلیون دلار، صادرات 96 به ارزش 243 میلیون دلار و بر این اساس با بیش از 10 درصد رشد ارزشی همراه بوده است.

    همچنین در همین محصول در هشت ماهۀ نخست سال جاری، شاهد 240.5 تراز مثبت ارزشی و 36.6 وزنی بوده‌ایم.

     در مجموع از سوی دیگر و در یک نگاه کلی به عنوان محصولات فرش و صنایع دستی با بیش از 30 درصد رشد ارزشی صادرات و 2 درصد رشد وزنی مواجه ایم.

     ارزش این رشد در عددی بیش از 300 میلیون دلار محاسبه گردیده است، لکن واردات در این بخش که عمدتاً به کالاهایی با شرایط خاص از جمله ظروف شیشه ای و یا مرجوع فرش برای رفو و شستشو، در مجموع کمتر از 1.6 میلیون دلار بوده است که به حسب شرایط بازار، مصرف داخلی و نیازهای زودگذر و در برابر تراز مثبت 300 میلیون دلاری کاملاً طبیعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت