رئیس جمهوری آذربایجان در بازدید از غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری باکو بیان کرد

تأکید بر گسترش گردشگری بین ایران و جمهوری آذربایجان

عصر نمایشگاه- رئیس جمهوری آذربایجان در جریان بازدید از غرفه کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی گردگشری باکو ضمن تحسین ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشکری ایران، گسترش گردشگری میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

تأکید بر گسترش گردشگری بین ایران و جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان روز جمعه از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در باکو بازدید کرد.

    الهام علی اف در این بازدید، ضمن تحسین ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشکری در ایران، گسترش گردشگری میان ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

    محسن پاک آئین سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه، توسعه گردشگری را یکی از اهداف کشورمان عنوان کرد و گفت: افزایش بیش از پیش سفرهای گردشگری شهروندان کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان شرایط خوبی برای گسترش تعاملات مردمی فراهم می کند.

    این نمایشگاه روز پنجشنبه با حضور ابوالفضل قارایوف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

    در این نمایشگاه که به مدت سه روز دایر است، استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل و نیز منطقه آزاد ماکو حضور فعال دارند.

    در این نمایشگاه کشورهایی از چین، ترکیه، مالزی، هند، گرجستان، ازبکستان، ایتالیا، بلغارستان، تایلند، تونس، هندوراس، جمهوری دومینیکین و مونته نگرو شرکت دارند.

    یکی از ویژگی‌های پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سیاحت و گردشگری باکو نمایش ظرفیت‌های گردشگری درمانی از سوی برخی شرکت‌های خارجی است.

    گفتنی است ،در غرفه اختصاصی استان اردبیل دو نوع ساک دستی مجزا به زبان‌های انگلیسی و آذری به منظور آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی دو نوع لوح فشرده و کتابچه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، کتابچه معرفی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بروشور معرفی عشایر ایل شاهسون به زبان‌های آذری و انگلیسی، 20 عدد کارت پستال و هشت عدد پوستر جاذبه‌های گردشگری استان همراه با کتابچه سرمایه‌گذاری استان و کتابچه صنایع دستی استان در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

    همچنین پخش تصاویر و فیلم جاذبه‌ها، قابلیت‌ها و مناطق نمونه گردشگری استان به زبان آذری و نصب چهار تابلو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان و بروشورهائی به منظور معرفی بیشتر توانمندی‌های ایران نیز در اختیار بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار می‌گیرد.

    حضور غرفه‌داران استان اردبیل برای نخستین بار با پوشش و لباس دوره صفویه در نمایشگاه مذکور ابتکار عمل شایسته‌ای به منظور شناساندن نوع پوشش و حجاب زنان و مردان در دوره صفویه به واسطه رسمیت یافتن تشیع دوازده امامی بود که مورد استقبال ویژه بازدیدکنندگان با گرفتن عکس و فیلم یادگاری قرار گرفت.

    نمایشگاه گردشگری باکو تحت عنوان «اِی.آی.تی.اِف» هر سال به صورت تخصصی در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت