پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری(۴)

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران : بومی سازی و تولید فناوری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند

عصر نمایشگاه- مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: بومی سازی قطعات و تجهیزات و تولید فناوری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران : بومی سازی و تولید فناوری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران,  سپهر سپهری روز یکشنبه (سوم دی ماه) در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز افزود: بومی سازی در ایجاد ارزش افزوده به مفهوم اقتصادی آن در تمامی فعالیت های اقتصادی نقش اساسی دارد.

    وی اظهار کرد: در شرکت ملی حفاری ایران در خصوص بومی سازی فعالیت های سازمان یافته ای در راستای سند چشم انداز شرکت، ماموریت و برنامه ها و اهداف سازمان در تمامی جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری صورت می گیرد.

    سپهری در پیوند با این مطلب گفت: این فعالیت ها به طور کلی تکنولوژی و دانش فنی ساخت، بکارگیری و نگهداری تجهیزات، ماشین آلات و کاربست ابزار آلات را از هر دو جنبه نرم افزاری و سخت افزاری شامل می شود و از همه مهمتر بومی سازی آموزش های تخصصی و دوره های آموزش و تجهیز نیروی انسانی است.

    رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت در توسعه فرهنگ بومی سازی اقدامات ارزشمندی انجام داده و چشم انداز خوبی در این زمینه پیش رو دارد که تاکنون با همکاری و همیاری سازندگان، تولید کنندگان، صنعتگران و مجموعه های دانش بنیان و فعال نمودن کارگاه ها  در شهرک های صنعتی هزاران قلم کالا طراحی و ساخت داخل شده است.

    سپهری اظهار کرد: ملی حفاری با بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب در زمینه طراحی و کسب  دانش فنی در قالب مدیریت پژوهش، فناوری و  مهندسی ساخت رویکرد خود را از قطعه سازی به تولید تجهیزات اساسی تغییر داده است. 

    وی گفت:  این اقدامات زیر بنایی منجر به ساخت تجهیزات مهمی مانند پمپ سیال حفاری، دکل و سازه اصلی دستگاه حفاری، دراورکس، دستگاه لوله مغزی سیار، تاپ درایو، انواع لاینر هنگر، جار حفاری و بسیاری از اقلام دیگر در بخش های مختلف عملیاتی و خدمات متنوع فنی و تخصصی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: نمایشگاه یک رویداد مهم اقتصادی است که اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار ارزشمندی دارد، بی تردید نقش نمایشگاه در انعکاس فعالیت ها، ارائه توانمندی ها و تعامل و همکاری میان سازندگان انکار ناپذیر است.

    وی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران نقش بسیار اثرگذاری در برگزاری نمایشگاه های تخصصی ساخت داخل در طی دهه گذشته ایفا کرده است، 15 سال پیش که این شرکت بر آن شد تا یک نمایشگاه با موضوع تخصصی صنعت حفاری برگزار نماید کمتر کسی فکر می کرد صنعت حفاری کشور، ظرفیت این چنین نمایشگاه هایی را دارا باشد و با استقبال سازندگان، مراکز علمی و پژوهشی مواجه شود و کارنامه شرکت در این زمینه بسیار درخشان است که امروز شاهد برگزاری با شکوه نمایشگاه پانزدهم هستیم.

    سپهری گفت: این نمایشگاه می تواند بستر مناسبی جهت تبادل دانش فنی، نمایش توانمندی داخلی، تبادل کالا و ارائه خدمات تخصصی با سایر کشورها ، بازار یابی و بازار سازی و توسعه منابع ساخت داخل کمک کند.
     
    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه مهمترین راهکار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اعتماد به نیروهای خودی و توانمندی های داخلی است که افقی روشن از خودباوری و خود اتکایی را به روی ما می گشاید، افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی، جهاد در عرصه کار، تولید، تکیه بر توانمندی های ، تقویت فضای کسب و کار و رونق اقتصادی است.

    وی اضافه کرد: ملی حفاری به عنوان یکی از ارکان اساسی در فرآیند تولید نفت و گاز نقش بسزایی در تحقق برنامه های صنعت نفت کشور ایفا می کند و این شرکت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه های گسترده ای در زمینه توسعه دانش فنی بومی، منابع ساخت داخل، حمایت از مراکز دانش بنیان در خصوص طراحی تجهیزات پیچیده، حمایت از سازندگان، توجه به خلاقیت و نواوری و ... تدوین و اجرایی نموده یا در دست اجرا دارد.

    سپهری گفت: اگر به ماهیت وجودی شرکت ملی حفاری ایران نگاهی دقیقی داشته باشیم این شرکت به عنوان بازوی توانمند صنعت نفت کشور همسو با برنامه های اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

    مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تبریک سالروز تاسیس این شرکت تصریح کرد: ملی حفاری به عنوان اولین حلقه تولید نفت و گاز نقش محوری در فرآیند تولید و همچنین  توسعه میادین ،حفظ و نگهداشت آن و ایجاد ظرفیت های جدید بر عهده دارد.

    مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر برنامه های این شرکت در خصوص توسعه همکاری ها و تعامل هر چه بیشتر با سازندگان، تولید کنندگان قطعات و تجهیزات، مراکز علمی و پژوهشی، افزود: حجم ریالی اقلام خریداری شده ساخت داخل در پنج سال گذشته افزون بر 400 میلیارد تومان بوده است که از این رقم 40 میلیارد تومان مربوط 9 ماه سال جاری است و این رقم تا پایان سال به 60 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.


    وی اظهار کرد: هم اکنون 300 شرکت سازنده و تولید کننده قطعات و تجهیزات صنعت حفاری با این شرکت همکاری دارند که 67 درصد آنها از استان خوزستان می باشند.

    سپهری در پایان با اشاره به تلاش های مستمر مهارگران صنعت نفت در شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: به زودی خبرهای خوشی از مهار فوران چاه 147 رگ سفید اعلام  و جشن سی و هشتمین سالگرد تاسیس  شرکت و مهار فوران و ایمن سازی این چاه همزمان به طرز با شکوهی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت