مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

اختصاص یارانه ۶۰۰ میلیون تومانی به نمایشگاه کتاب کرمان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در نمایشگاه کتاب کرمان ۶۰۰ میلیون تومان بن کتاب توزیع می‌شود که نوعی یارانه مستقیم از طرف دولت است.

اختصاص یارانه ۶۰۰ میلیون تومانی به نمایشگاه کتاب کرمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله بم اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی استان است که با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی به مدت یک هفته در کرمان برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تنها محلی برای عرضه و فروش کتاب نیست، افزود: ما می‌توانیم در این رویداد فعالیت‌های جانبی را برای بالا بردن سطح فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار کنیم در این ایام برنامه‌های فرهنگی را پی می‌گیریم تا بتوانیم در ارتقا این دو مقوله در سطح جامعه تأثیرگذار باشیم.

    علیزاده با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب تصریح کرد: این نمایشگاه 13 دی‌ ماه با حضور مقامات استانی و ملی و شعار «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» که همان شعار هفته کتاب است در محل نمایشگاه‌های جنوب شرق کرمان به مدت یک هفته برگزار می‌شود و از ساعت  9 صبح تا هشت شب درب‌های آن به روی علاقمندان باز است.

    وی از حضور ناشران معتبر کشوری در نمایشگاه کتاب خبر داد و بیان داشت: تعداد ناشران در نمایشگاه امسال افزایش یافته و سالن‌های آن را از دو به سه سالن افزایش داده‌ایم، همچنین در تلاش هستیم که در سال‌های آتی آن‌ها را افزایش داده تا بتوانیم، حضور ناشران معتبر و برجسته ملی و کشوری را داشته باشیم، مذاکرات با آن‌ها آغاز شده و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

    علیزاده عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب کرمان تاکنون 500 ناشر ثبت‌نام کرده که 20 ناشر استانی هستند و 330 غرفه با متراژ 6 هزار متر مربع برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم، 48 هزار عنوان کتاب نیز وجود دارد و 600 میلیون تومان بن کتاب توزیع می‌شود که نوعی یارانه مستقیم از طرف دولت است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: بن‌های کتاب تا دو هفته بعد از پایان نمایشگاه کتاب اعتبار دارند و کسانی که آن را در اختیار دارند، می‌توانند بعد از پایان آن، از کتابفروشی‌های معتبر شهر کتاب دریافت کنند، البته بعد از آن بن‌ها به صورت کارت هدیه است، اما 20 درصد آن کسر می‌شود.

    وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه کتاب بخش غیر دولتی نیز حضور دارد، ابراز داشت: اتحادیه تعاونی ناشران ایران و شرکت تعاونی کتاب‌فروشان در استان کرمان که بخش خصوصی بوده، مجری این برنامه هستند در راستای اشاعه فرهنگ در استان برنامه‌های جانبی را در نمایشگاه داریم که ایجاد ویترین کتاب‌های مرتبط با ایام فاطمیه‌ (س) یکی از آن‌ها است.

    علیزاده اضافه کرد: نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کتاب همراه با کتاب‌های تازه منتشر شده و ایجاد غرفه‌های تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی، نماز، رسانه‌های دیجیتال و ... برخی دیگر از برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب هستند در کنار آن‌ها ششمین برنامه شعر حضرت دوست را نیز برگزار می‌کنیم که این برنامه‌ها حول محور خواجوی کرمانی شاعر شاخص استان و برای بزرگداشت وی است.

    وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک روزهای فرهنگی شهرستان‌های استان را در شهر کرمان برگزار می‌کنیم، اذعان داشت: تعدادی از شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده، اما امیدواریم، تمام شهرستان‌ها در این طرح حضور داشته باشند، همچنین یک مرکز خیریه در یکی از غرفه‌های نمایشگاه حضور دارد که برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، راور و کوهبنان کتاب جمع‌آوری می‌کند.

     در پایان نشست خبری محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از پوستر شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب رونمایی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت