مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد

نمایشگاه بین المللی باکو فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت استان اردبیل

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، در جریان بازدید رئیس جمهوری آذربایجان از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری باکو، گفت: نمایشگاه بین المللی باکو فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری سلامت استان است.

نمایشگاه بین المللی باکو فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت استان اردبیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، الهام حیدر اوغلو علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان، وزیرگردشگری جمهوری آذربایجان و محسن پاک آئین سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری باکو بازدید کردند و با قابلیت ها و ظرفیت های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان آشنا شدند.

    کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دیدار با رییس جمهور آذربایجان، به قابلیت های ایران به ویژه استان های شمال غرب کشور از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان از نظر تاریخی و طبیعی و میراث معنوی اشاره کرد و گفت: حضور ایران برای دومین بار متوالی در نمایشگاه بین المللی گردشگری جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل و دیگر استان ها به ویژه در حوزه توریسم درمانی است.

    حاجی زاده برقراری پرواز و لغو روادید دو جانبه با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبان مشترک جمهوری آذربایجان و استان اردبیل را یکی از عوامل موثر در توسعه توریسم بین دو کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به مرز مشترک اردبیل با جمهوری آذربایجان و تردد سالانه یک میلیون گردشگر آذری از مبادی ورودی این استان، لازم است از تمامی فرصت های مهیا شده برای معرفی قابلیت‌ های متعدد گردشگری استان بهره جست.

    در غرفه اختصاصی استان اردبیل علاوه بر نمایش پوشش و لباس دوره صفویه، پخش تصاویر و فیلم جاذبه ها، قابلیت ها و مناطق نمونه گردشگری استان به زبان آذری، نصب چهار تابلو از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان و نمایش توانمندی های گردشگری و ظرفیت های سرمایه گذاری استان، صنایع دستی استان از جمله گلیم و ورنی، دو نوع ساک دستی مجزا به زبان های انگلیسی و آذری به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری استان در بین بازدید کنندگان توزیع شد که حاوی دو نوع لوح فشرده معرفی جاذبه های گردشگری استان، کتابچه معرفی جاذبه های گردشگری استان، کتابچه معرفی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، بروشور معرفی عشایر ایل شاهسون به زبان های آذری و انگلیسی، 20 عدد کارت پستال و هشت عدد پوستر جاذبه های گردشگری استان همراه با کتابچه سرمایه گذاری استان و کتابچه صنایع دستی و ورنی استان است.

    علاوه بر ارائه سوغاتی عسل سبلان و «قره حالوا» (حلوای سیاه) به منظور آشنایی و معرفی سوغات استان اردبیل، بروشورهای دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به منظور معرفی بیشتر توانمندی های درمانی این استان از جمله امکانات و تجهیزات مراکز بیمارستانی، درمانگاهی و آب ‌های گرم در اختیار بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت