حضور دو صنعتگر خراسان‌جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی توکیو

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از حضور دو صنعتگر خراسان‌جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی توکیو در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: حضور صنعتگران در این نمایشگاه‌ها سبب رونق صادرات به خارج از کشور می‌شود.

حضور دو صنعتگر خراسان‌جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی توکیو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس ، حسین عباس‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمپین تخصصی صادرات صنایع دستی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: صادرات صنایع دستی نیازمند راهکارهای اساسی و همفکری حوزه‌های مختلف است.

    وی صادرات صنایع دستی را از دغدغه‌های اصلی صنعتگران دانست و به برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و حضور صنعتگران خراسان‌جنوبی در این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: صنعتگران استان در سال گذشته برای اولین بار در نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو و گرجستان شرکت کردند.

    *حضور دو صنعتگر خراسان‌جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی توکیو

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی همچنین از حضور دو صنعتگر خراسان‌جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی توکیو در بهمن‌ماه امسال خبر داد و افزود: حضور صنعتگران در این نمایشگاه‌ها سبب رونق صادرات به خارج از کشور می‌شود.

    عباس‌زاده قاچاق صنایع دستی را موضوعی دانست که صادرات این هنر را با چالش روبرو کرده است و تبیین کرد: گر چه قاچاق صنایع دستی در خراسان‌جنوبی پررنگ نیست اما درصدد تشکیل کمیته مقابله با قاچاق صنایع دستی هستیم چرا که کشورهایی نظیر چین بازار را احاطه کرده‌اند.

    وی بر ضرورت ارتباط دوسویه بین صنعتگران و سازمان صنایع دستی تأکید و مطرح کرد: جهت شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور باید از حمایت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شویم.

    *فروش 2 میلیاردی صنایع دستی استان طی شش ماه نخست امسال

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی فروش صنایع دستی خراسان‌جنوبی از محل نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها طی شش ماه نخست امسال را دو میلیارد و 266 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: همچنین در نمایشگاه ملی صنایع دستی استان که از 19 تا 24 آذرماه در بیرجند برگزار شد شاهد فروش 735 میلیون تومانی صنایع دستی بودیم.

    عباس‌زاده ادامه داد: همچنین در نمایشگاه مذکور صنعتگران خراسان‌جنوبی 300 میلیون تومان سفارش فروش اخذ کردند که در مجموع ارزش افزوده نمایشگاه یک میلیارد تومان بود.

    وی فروش صنایع دستی خراسان‌جنوبی در نوروز 93 را 190 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این رقم در سال جاری به 440 میلیون تومان افزایش یافت که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر هم‌افزایی صورت پذیرد و تبلیغات بیشتر شود، استقبال صنعتگران بیشتر می‌شود، اظهار داشت: باید آگاهی بخشی در حوزه صنایع دستی افزایش یابد.

    عباس‌زاده امضای تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی، تسهیل و فراهم‌سازی صنعتگران استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی، بهره‌گیری از تشکل‌های غیردولتی، ایجاد مشوق‌های صادراتی، توسعه و ترویج تجارت الکترونیک و ایجاد و تقویت تعاونی‌های صادرات صنایع دستی را از راهکارهای اساسی در حوزه صنایع دستی بیان کرد.

    *برگزاری کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع دستی در خراسان‌جنوبی

    وی از برگزاری کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع دستی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: کمپین مذکور با حضور هنرمندان صنایع دستی استان، 20 دی‌ماه از ساعت 9 تا 11 در هتل سپر بیرجند برگزار می‌شود.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اعلام کرد: کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی صنایع دستی برای اولین بار توسط شرکت ایرانی زودل و با همکاری شرکت ملی پست ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بیرجند برگزار می‌شود.

    عباس‌زاده با بیان اینکه شرکت زودل دارای چهار نمایندگی در کشورهای مختلف دنیا است، از تمام شرکت‌های فعال استان در حوزه تولید و بازرگانی دعوت کرد که در کمپین مذکور شرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت