با حضور مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، سفیر فلاند صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه عکس «چهار فصل فنلاند» در متروی تهران

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه عکس «چهار فصل فنلاند» با حضور مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، سفیر فلاند و هیئت همراه در ایستگاه تجریش افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه عکس «چهار فصل فنلاند» در متروی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران، دکتر محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که توسط سفارت فنلاند در ایران و با همکاری معاونت فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو تهران برپا شده، گفت: سفیر فنلاند با تمام امکاناتی که دراختیار دارد یکی از مسافران دائمی متروی تهران است.

    وی با اشاره به شعار آسمان آبی هوای پاک و استفاده از حمل و نقل عمومی افزود: سفیر فنلاند با اینکار خود این شعار را در عمل پاس داشته است، ضمن آنکه وی دیگران را هم به استفاده از این وسیله حمل ونقل تشویق می کند و به دوستانش به عنوان هدیه، کارت مترو می دهد.

    نایبی گفت: ما در تمامی ایستگاه های مترو در فصل بهار نمایشگاه عکسی  را با هدف معرفی  طبیعت زیبای کشورمان بر پا می کنیم و در ایستگاه  تجریش با خلاقیت و تلاش سفیر فنلاند شاهد عکس هایی از چهار فصل این کشور هستیم.

    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران  گفت: امیدواریم این نمایشگاه فرصت خوبی برای تبادل فرهنگی بیشتر بین ما و کشور فنلاند باشد.

    وی در ادامه از تمامی افراد دعوت کرد که مترو را به عنوان وسیله حمل و نقل روزانه برای رسیدن به محل کار انتخاب کنند و خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در مترو می تواند اثرات خوبی را برای شهر زیر زمینی به همراه داشته باشد.

    نایبی با بیان اینکه مترو تهران در روزهای پایانی سال 94 با افتتاح ایستگاه فرودگاه مهرآباد به عضویت متروهایی که ایستگاه های آن سه رقمی است پیوسته گفت: اگر مشکلات و معضلاتی هست تلاش می کنیم تا این سیستم پاک، ارزان و ایمن  گسترش پیدا کند.

    سفیر فنلاند: زیبایی وجه اشترک  تمامی ایستگاه های مترو است

    سفیر کشور هم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: متروی تهران یک گالری بسیار زیبای هنری است و با توجه به علاقه مشترک شهروندان دو کشور به طبیعت، خوشحالم که توانستیم نمایشگاه "طبیعت چهار فصل فلاند" را در مترو تهران به نمایش بگذاریم.

    هری کمراینن با تشکر از مدیر عامل و معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران  و تمامی افرادی که برای برپایی این نمایشگاه تلاش کردند افزود: ایران و فنلاند از نظر جغرافیایی از هم دور هستند اما مشترکات زیادی دارند و یکی از آنها آن علاقه مندی به طبیعت است. فنلاندی ها، همانند ایرانی ها دوست دارند اوقات فراغت خود را در کنار رودخانه ها و کوه ها سپری کنند.

    وی با اشاره به اینکه در تهران می توان با مترو به مناطق طبیعی و گردشگری شهر دسترسی پیدا کرد گفت: شما در تهران با استفاده از مترو می‌توانید به راحتی به کوه‌های شمال شهر دسترسی داشته باشید. این یک مزیت بسیار دوست‌داشتنی برای شهروندان است چرا که نیازی نیست که صدها کیلومتر سفر کنند تا به کوهستان برسند. در فنلاند باید صدها کیلومتر سفر کنیم تا به کوه برسیم.

    سفیر فلاند افزود:  ایده بر پایی نمایشگاه چهار فصل کشور فنلاند فکر جدیدی نیست سه سال پیش که وارد تهران شدم متوجه شدم مترو فقط یک وسیله حمل و نقل نیست بلکه از فضای آن برای کارهای فرهنگی هم استفاده می شود، از همان روز دلم می خواست که زیبایی کشور خود را در یک گالری نشان دهم و با همکاری دوستان  توانستیم این فکر را امروز عملی کنیم.

    هری کمراینن با بیان اینکه در کشورهای پرجمعیت و آلوده استفاده از حمل و نقل عمومی تنها راه کاهش آلودگی هواست خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که می‌توانیم در برابر تغییرات آب و هوایی و البته آلودگی هوا مقاومت کنیم و حتی آن را کاهش دهیم. همه می‌توانند با کوچک‌ترین کارها به حفظ محیط‌ زیست کمک کنند شاید اینها کارهای کوچکی باشد اما نتیجه آن حفظ سلامت محیط زیست است.

    سفیر فلاند که روزانه از مترو تهران استفاده می کند در پاسخ به اینکه کدام ایستگاه مترو زیباتر است گفت: زیبایی وجه اشترک  تمامی ایستگاه های مترو است به طور کل  شبکه متروی تهران امن، تمیز و بسیار اقتصادی است و مردم مترو تهران بهترین هستند.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه  بخشی از عکس‌های به نمایش در آمده در این نمایشگاه متعلق به معاون کمیته روابط خارجی پارلمان فنلاند است  تصریح کرد: وی از فعالان حوزه محیط زیست و از دوستداران طبیعت است و در این زمینه عکس‌های به یادماندنی از فنلاند به تصویر کشیده است که در این نمایشگاه می توانید ببینید.

    کمراینن گفت: این نمایشگاه همزمان با سفر کمیته روابط خارجی پارلمان فنلاند در 20 فروردین ماه به ایران و با حضور آنان افتتاح شد و از همه شهروندان تهرانی می خواهم  تا به منظور آشنایی با طبیعت فنلاند از این نمایشگاه دیدن کنند.

    نمایشگاه عکس «چهار فصل فنلاند» تا 15 اردیبهشت هر روز از ساعت 5.30 صبح تا 22.30 میزبان مردم است و مسافران مترو می توانند با حضور دراین نمایشگاه واقع در ایستگاه تجریش  شاهد مناظر بدیع و زیبایی از طبیعت کشور فنلاند باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت