مدیرعامل شهرآفتاب:

قرار نبود سالن‌های جدید به نمایشگاه کتاب بدهیم/تحقق درخواست ارشاد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، چنین پولی نداریم

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شهرآفتاب تاکید کرد: آنچه در تفاهم‌نامه سال ۹۵ میان شهرداری و ارشاد لحاظ شده در اختیار گذاشتن امکانات موجود بوده و بحث اضافه شدن سازه‌ها در تفاهم‌نامه نیامده است.

قرار نبود سالن‌های جدید به نمایشگاه کتاب بدهیم/تحقق درخواست ارشاد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، چنین پولی نداریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از ایلنا,محمدرئوف قادری (مدیرعامل شهرآفتاب) ، در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری به تعهدات مندرج در تفاهم‌نامه با ارشاد عمل نکرده و روند تکمیل و رفع نقص در شهرآفتاب اتفاق نیفتاده است؛ گفت: براساس تفاهم‌نامه و قراردادی که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار وقت تهران بسته شده، قرار شده که مجموعه نمایشگاه شهرآفتاب با امکانات موجود و سالن‌های ساخته شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.

    وی افزود: در دو دوره گذشته که نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب برگزار شد؛ به صورت تجربی و عملی برخی نواقص خودشان را نشان دادند که توافق و تفاهم شد تا این نواقص برطرف شوند. اتفاقا بخش اعظم این نواقص برطرف شده‌اند و مابقی موارد هم قابل رفع هستند. منتها وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران بنا بر دلایلی که داشتند؛ ترجیح دادند دوره آتی نمایشگاه کتاب را در مصلی برگزار کنند و طبیعی است ما در تصمیم‌گیری آن‌ها برای انتخاب مکان برگزاری نمایشگاه دخالتی نداریم ولی به عنوان شهرداری و مدیریت شهرآفتاب با توجه به منویات دکتر نجفی (شهردار تهران) و دکتر مکارم (معاون مالی و اقتصادی شهرداری) این آمادگی را داشته و داریم که نمایشگاه شهرآفتاب براساس تفاهم‌نامه با امکانات موجود در اختیار برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قرار بگیرد.

    مدیرعامل شهرآفتاب ادامه داد: البته دوستان ما در اتحادیه ناشران توقع داشتند که سالن‌های جدیدی به مجموعه شهرآفتاب اضافه شود و ظرفیت نمایشگاهی از حدود 90هزار مترمربع به 130 هزار مترمربع برسد و ما هم اعلام کردیم که در صورت تامین اعتبار؛ اضافه شدن فضای مسقف را هم در دستور کار قرار می‌دهیم.

    وی افزود: اساسا در افق بلندمدت شهرآفتاب سازه‌ها و امکانات دیگری هم درنظر گرفته شده که طرح‌های تکمیلی و توسعه‌ای این بنا هستند که در فاز 2 و 3 تعریف شده‌اند. آنچه در تفاهم‌نامه سال 95 میان شهرداری و ارشاد لحاظ شده در اختیار گذاشتن امکانات موجود بوده است و این بحث اضافه شدن سازه‌ها در تفاهم‌نامه نیامده است. ما خودمان هم علاقه‌مند هستیم در صورت تامین اعتبارات مالی این فضاهای مورد نیاز را برای دوستان اضافه کنیم و حرفی در این‌باره نداریم و خوشحال می‌شویم این رویداد بزرگ فرهنگی در شهرآفتاب برگزار شود و اصلا دیدگاه دکتر نجفی و مجموعه مدیران شهرداری کمک کردن به این رویداد فرهنگی است. در حال حاضر فضای مسقف ما در شهرآفتاب برابری می‌کند با همین فضایی که مصلی می‌خواهد در اختیار نمایشگاه کتاب قرار بدهد و علاقه‌مند هستیم بتوانیم سالن‌های جدیدی را هم به مجموعه اضافه کنیم و ظرفیت فضای نمایشگاهی را بالا ببریم.

    قادری همچنین درباره نواقص موجود در سازه‌های فعلی شهرآفتاب یادآور شد: اینکه نمایشگاه در دوره گذشته با نواقصی برگزار شد و شهرآفتاب در این دو سال به بهره‌برداری کامل نرسیده بود؛ شکی نیست و اینکه نواقصی در کار وجود داشته را منکر نمی‌شویم ولی شبیه همین نواقص در مصلی یا هر مکان دیگری هم وجود داشته و دارد و ما نباید انتظار داشته باشیم هیچ نقص و مشکلی در آغاز بهره‌برداری از یک مجموعه تازه دیده نشود. منتها من فکر می‌کنم خدماتی که شهرداری، شورای شهر و مدیریت شهری و مجموعه شهرآفتاب در اختیار نمایشگاه کتاب گذاشتند را جای دیگری به آن‌ها ارائه نمی‌دهد. شهرداری هم مکان را به صورت رایگان در اختیار ارشاد گذاشته و هم تمامی خدماتی که در این مسیر نیاز است را به صورت رایگان محقق می‌کند و بعید می‌دانم جای دیگر این آمادگی را داشته باشد که هم فضای نمایشگاهی را رایگان در اختیار دوستان بگذارند و هم همه خدمات جانبی و زیرساختی را رایگان برایشان فراهم کند. پس طبیعی است که ممکن نواقصی وجود داشته که اکثرا هم برطرف شده و در حال حاضر هم ما به عنوان شهرداری و شهرآفتاب همچنان این آمادگی را داریم که مانند سابق میزبان نمایشگاه کتاب باشیم ولی اگر دوستان انتظار دارند ما سالن‌های جدیدی را به مجموعه اضافه کنیم تا ظرفیت مکان نمایشگاهی ما بیشتر از گذشته یا بیشتر از مصلی باشد، این مسئله نیازمند تامین اعتبار و زمان است. هر زمان که این اعتبار تامین شود ظرف ماه‌های آینده ساخته می‌شود. در حال حاضر امکانات بالقوه شهرآفتاب و سالن‌های موجود و خدمات‌دهی مثل دو سال گذشته مهیاست ولی بیشتر از آن را همان‌طور که اشاره شد؛ نیازمند زمان و اعتبارات هستیم.

    او اضافه کرد: اساسا در طرح توسعه شهرآفتاب؛ افزایش سالن‌های نمایشگاهی در دستور کار است و حتی ساخت امکانات خدماتی هم در برنامه وجود دارد و ما معتقدیم شهرآفتاب باید تبدیل به یک شهر نمایشگاهی شود که بازدیدکننده و شرکت‌کننده در این مکان نیازمند خروج از شهرآفتاب برای رفع نیازهای شخصی‌اش هم نباشد ولی نیازمند اعتبارات و زمان هستیم. اتحادیه و ارشاد از ما خواسته‌اند تا 6 سالن جدید به همراه خدمات جانبی به مجموعه نمایشگاهی اضافه شوند و این مسئله نیازمند 30تا 40 میلیارد تومان اعتبارات است.

    قادری افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که بحث اضافه شدن سالن‌ها در تفاهم‌نامه وجود ندارد و درخواست جدیدی است که برای افزایش فضای نمایشگاهی مطرح شده و ما اگر بتوانیم آن را محقق کنیم خوشحال می‌شویم. نمایشگاه شهرآفتاب می‌تواند آلودگی و بار ترافیکی را از تهران کم کند.

    این مدیر شهری در پایان گفت: تصمیم‌گیری برای مکان نمایشگاه کتاب تهران که در شهرآفتاب باشد یا مصلی در اخیتار شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران است که اکثریت از ارشاد و اتحادیه عضو آن هستند و ما هیچ دخالتی در این تصمیم‌گیری نداشته و نداریم و به تصمیم این شورا هم احترام می‌گذاریم. اگر نمایشگاه در مصلی هم برگزار شود باز هم شهرداری خودش را متعهد می‌داند برای برگزاری آن به ارشاد و شهروندان تهرانی کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت