صفر تا صد برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی

سی‌و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در فضای ۱۰۰ هزار متری برگزار می شود

عصر نمایشگاه- قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلی امام خمینی(ره) از برگزاری سی‌و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در فضای مسقف ۱۰۰ هزار متری خبر داد و گفت: مصلی هیچ هزینه‌ای بابت اجاره مکان از وزارت ارشاد دریافت نخواهد کرد.

سی‌و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در فضای ۱۰۰ هزار متری برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کریم دولتی، قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلی امام خمینی(ره)  با اشاره به برگزاری سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای تهران گفت:‌ مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفته‌ها قبل بازدیدهایی از مجموعه مصلی داشتند و جلساتی را با برخی مسئولان مصلی برگزار کردند و آنچه که لازم بود برای اینکه نمایشگاه کتاب سی و یکم نمایشگاه خوبی باشد، ارزیابی شد.

    وی ادامه داد:‌ در این بازدیدها نمایندگان صنوف نشر و مسئولان وزارت ارشاد به دنبال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در فضای مسقف بودند‌، تا مشکلات برپایی نمایشگاه زیر چادرهای موقت از میان برود،‌ طی جمع بندی در بازدیدهای انجام شده مسئولان نمایشگاه کتاب به این نتیجه رسیدند که امکان برگزاری نمایشگاه در فضای مسقف در مصلی وجود دارد و قرار شد سی‌و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شود.

    قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به مساحت فضای مسقف مصلی گفت:‌ آخرین نمایشگاه کتابی که در مصلی تهران برگزار شد،‌ سال 94 بود که تنها فضای مسقف اصلی فضای شبستان بود، در حال حاضر 3 طبقه از فضای رواق شرقی و دو طبقه از فضای رواق غربی نیز به فضای مسقف شبستان افزوده شده است،‌ مجموعاً فضایی که مدنظر است و البته کاستی‌هایی هم دارد که مرتفع خواهد شد، سرجمع 100 هزار متر مربع است.

    دولتی تصریح کرد:‌ مدیران نمایشگاه کتاب تاکید داشتند که همه بخش‌های نمایشگاه را در فضای مسقف برگزار کنند‌، بررسی‌ها و بازدیدهایی که داشتند به این نتیجه رسید که با یکسری تمهیدات و اصلاحات مدنظر ارشاد،‌ نمایشگاه کتاب تهران در همین 100 هزار مرتبع فضا اجرایی شود.

    وی در پاسخ به اینکه آیا مصلی اجاره بهایی برای 10 روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی از وزارت ارشاد دریافت خواهد کرد؟ گفت: مصلی به عنوان قلب فرهنگی شهر تهران همواره درصدد بوده که از فعالیت‌های فرهنگی حمایت کند‌، تا به نحو مطلوب برگزار و اجرا شود. اینکه مصلی گفته باشد ما بابت این نمایشگاه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم‌، هم درست است هم نادرست. ما بابت در اختیار گذاشتن فضا مثل خیلی از کارهای فرهنگی دیگری که در اینجا اتفاق افتاده است،‌ هزینه‌‌ای دریافت نمی‌کنیم‌، بلکه صرفاً هزینه خدماتی که در مصلی به نمایشگاه داده می‌شود، را دریافت می کنیم. اما بابت اجاره مکان به جهت حمایت از حوزه نشر در کشور هزینه‌ای اخذ نمی‌شود.

    دولتی درباره اینکه برخی شنیده‌ها حکایت از مشارکت ارشاد در درآمدهای ناشی از تبلیغات محیطی مصلی دارد،‌ نیز گفت: در مورد تبلیغات صحبت بر سر این بود که ما می‌توانیم مذاکراتی را داشته باشیم،‌ بخشی از این مذاکرات شروع شده و بخش دیگری هنوز ادامه دارد،‌ قرار است در این زمینه همکاری‌هایی داشته باشیم‌، اما اینکه گفته شده وزارت ارشاد در بودجه حاصل از تبلیغات محیطی به صورت 50درصدی مشارکت خواهد داشت،‌ صحیح نیست چرا که تاکنون بحثی نیز در این زمینه نشده است.

    وی افزود:‌ بحث بر این بوده که فضاهای تبلیغاتی در اختیار را به گونه‌ای مدیریت کنیم که هم هزینه‌های بهینه داشته باشد و هم درآمد به شکلی باشد که با هماهنگی و تعامل فی مابین مجموعه ناشران و صنف نشر کتاب هم بتوانند از این بودجه استفاده کنند، اما درباره جزئیات و سایر موارد گفت وگو نشده است.

    دولتی در پایان در پاسخ به اینکه آیا شورای تامین با برگزاری نمایشگاه در مصلی موافقت کرده و بحث‌هایی همچون ترافیک شهری و ... برطرف شده است،‌ گفت: تاکنون هیچ بحثی از طرف شورای تامین مطرح نشده است،‌ اما به هر حال برخی مطالب نیاز به مدیریت دارد. نمایشگاه کتاب تهران در هر نقطه دیگری از شهر هم برگزار شود،‌ ترافیک دارد،‌اینکه این ترافیک چگونه مدیریت شود که موجب مزاحمت برای شهرورندان نشود،‌ نیاز به هماهنگی دستگاه های مسئول دارد.
    وی در پایان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه مسئولان وزارت ارشاد و مصلی گفت:‌ ما اواخر این هفته نخستین جلسه رسمی بعد از اعلام خبر برگزاری نمایشگاه در مصلی توسط وزارت ارشاد را برگزار خواهیم کرد که در این جلسه وارد جزئیات و مسائلی که در اجرا و سیاست‌گذاری به مصلی باز می‌گردد‌، خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت