آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ با نمایشگاه سفال‌گری

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین رخداد هنری تبریز ۲۰۱۸ با برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک گروه "زیروه" با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افتتاح شد.

آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ با نمایشگاه سفال‌گری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمیشگاه»به نقل از گسترش، فرشاد به آفرین در افتتاح نمایشگاه سفال و سرامیک گروه زیروه با عنوان رویداد تبریز 2018، با بیان اینکه این نمایشگاه در نخستین روزهای سال میلادی جدید به عنوان یکی از رخدادهای هنری تدوین شده از سوی معاونت صنایع دستی، برای رویداد بزرگ فرهنگی تبریز 2018 است، ادامه داد: این نمایشگاه با هدف معرفی آثار سفالی با رویکرد تلفیقی سنتی و مدرن برپا شده است، چراکه این هنر از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برای تمامی سلیقه ها آثار مناسب را ارائه می دهد .

    به آفرین تاکید کرد: سفال‌گری یکی از هنرهای اصیل و با سابقه در آذربایجان است که به فراخور زمان با تحولات تکنیکی و هنری بسیار، توانسته است مخاطبان متعددی رو با سلایق گوناگون به خود جلب کند، به همین جهت این نمایشگاه را می‎توان یکی از پر مخاطب‌ترین رخدادهای هنری در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد .

    وی با اشاه بر اینکه آثار نسل جوان در هنر سفالگری با تغییر نگرش و بیانی متفاوت نسبت به نسل گذشته ارائه می‌شود، افزود: آثار خلق شده توسط نسل‌های جوان با بیانی متفاوت و مدرن ارائه می‌شود، بطوریکه موجب تلفیق هنرهای مرتبطی چون معماری و گرافیک با سفال و خلق آثاری متفاوت با نسل های گذشته شده است، باید در نظر داشت که این تلفیق بنابر سلایق و خواسته مردمان امروزی است و باید این نکته همواره در ذهن هنرمندان برای جلب مخاطبان خود، درنظر گرفته شود .

    معاون صنایع دستی استان در پایان خاطرنشان کرد: معاونت صنایع دستی استان با آغاز سال میلادی جدید، رخدادهای هنری مختلفی را در سطح ملی و بین المللی در طول سال 2018 برای اشاعه فرهنگ اصیل و هنر بی‌بدیل آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام، برگزار خواهد کرد .

    گفتنی است، نمایشگاه سفال و سرامیک گروه زیروه با عنوان "رویداد تبریز" از 9 الی 14 دی ماه از ساعت 15 الی 19 در محل خانه فرهنگ-نگارخانه‌های میرعلی و استاد یاسمی برای بازدید عموم دایر است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت