عضو کارگروه بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد

ارزیابی بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- عضو کارگروه بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ارزیابی سالن‌های ویژه این گروه سنی، آن‌ها را به نسبت سال‌های گذشته شکیل‌تر توصیف کرد.

ارزیابی بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، برزو سریزدی گفت: اگر به محل نمایشگاه که امسال برخلاف سال‌های گذشته در شهر آفتاب برگزار می‌شود کاری نداشته باشیم، می‌توان گفت سالن‌های بخش کودک و نوجوان امسال شکیل‌تر هستند و فاصله بین بخش‌های مختلف سالن‌ها کمتر شده است.

    او اظهار کرد: در مصلای تهران سالن‌های ویژه کودکان و نوجوانان چندتکه بود و اغلب بحث خرید کتاب در این سالن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌داد اما امسال نوعی یکپارچگی در سالن‌های کودکان و نوجوانان دیده می‌شود چرا که این سالن‌ها در فضایی تقریبا مربع‌شکل شکل گرفته‌اند و فاصله زیادی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

    سریزدی افزود: اگرچه تا وقتی نمایشگاه راه نیفتاده است قضاوت درباره ارزیابی نحوه دسترسی به کتاب‌ها و میزان استقبال از آن‌ها امری زودهنگام است اما به نظر می‌رسد با چنین طراحی‌ای، دسترسی به غرفه‌ها تقریبا در حالت یکسانی قرار دارد.

    در حالی که در زمانی که نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شد غرفه‌ای به سبب قرار گرفتن در محل ورودی بیشترین فروش را داشت و غرفه دیگری به سبب دوری از ورودی نمایشگاه کمترین فروش را داشت.

    این عضو کارگروه بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر این که در طی بیش از یک دهه، فعالیت‌های جنبی بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب را پیوسته انجمن ناشران فرهنگی کتاب کودک و نوجوان برعهده داشته است‌، خواهان تداوم این موضوع از سوی مسئولان شد.

    سریزدی درباره ارزیابی خود در زمینه میزان استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که برای اولین بار در محل شهر آفتاب برگزار می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم میزان جمعیت در نمایشگاه افتی نخواهد کرد، اگرچه فروش کاهش پیدا می‌کند.

    او اظهار کرد: صرف افزایش جمعیت که ممکن است از طریق طراحی برنامه‌های پربیننده توسط نهادهای فرهنگی صورت گیرد نمی‌توان امیدوار بود که فروش در این نمایشگاه از شاکله خوبی برخوردار باشد.

    بنا به گفته این فعال فرهنگی، ضلع شمال شرقی شهر آفتاب محل برقراری سالن‌های ویژه کودک و نوجوان است که در کنار چهار سالن دیگر دانشگاهی، آموزشی،‌ بین‌الملل و عمومی قرار دارد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت