مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب عنوان کرد:

وزارت ارشاد ترجیح داد نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نباشد

می توانستند ۳ سال رایگان نمایشگاه برگزار کنند

عصر نمایشگاه- مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: مسئولان وزارت ارشاد با وجود اینکه می توانستند سه سال دیگر در شهر آفتاب نمایشگاه رایگان برگزار کنند،ترجیح دادند امسال نمایشگاه در مصلی باشد.

وزارت ارشاد ترجیح داد نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نباشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از میزان، محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در خصوص تصمیم اخیر وزارت ارشاد برای برگزاری دور بعدی نمایشگاه کتاب در مصلی تهران گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین آقای قالیباف با وزارت ارشاد منعقد شده بود، مقرر شد که شهرداری به مدت 5 سال نمایشگاه شهر آفتاب را به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب تهران قرار دهد. در اردیبهشت ماه سال‌های 1395 و 1396 این اتفاق افتاده و نمایشگاه به طور رایگان در اختیار اتحادیه ناشران و وزارت ارشاد قرار گرفت.

    وی افزود: منتهی در نمایشگاه دوم اشکالاتی در مورد چادر‌های موقت پیش آمد که در همان زمان نیز نمایشگاه شهر آفتاب و شهرداری تهران آن‌ها را برطرف کردند. در تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری و وزارت ارشاد وجود دارد، توافق بر سر امکانات موجود بود؛ در همین راستا شهرداری هر آنچه که در اختیار داشت، در طبق اخلاص گذاشته و به صورت رایگان در اختیار ناشران قرار داد.

    قادری  گفت: حتی با وجود اینکه ارائه خدمات جانبی جزو قرارداد نبود، شهرداری تهران آن‌ها را نیز به طور رایگان در اختیار نمایشگاه کتاب قرار داد. این خدمات چند میلیارد تومانی شامل مسائلی نظیر حفظ و حراست از نمایشگاه، سرویس‌های رفت و آمد و .. بود که این خدمات نیز به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه قرار گرفت.

    مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به اینکه وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران برای برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آینده دو درخواست از ما داشتند، عنوان کرد: اولین خواسته آن‌ها این بود که مابقی نواقص نیز برطرف شود که اعلام کردیم در فرصت باقی مانده، امکان رفع این نواقص وجود دارد. دومین درخواست دیگر آن‌ها، احداث 6 سالن دیگر به منظور افزایش ظرفیت بود.

    وی در ادامه افزود: ساختن سالن‌های جدید نیازمند اعتبار، بودجه و زمان است؛ ما درحال حاضر اعتباری برای ساخت ساختمان‌های جدید نداریم، ولی براساس امکانات موجود، این اراده وجود داشته که همانند گذشته با تمام امکانات، شهر آفتاب را در اختیار وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران برای برگزاری نمایشگاه قرار دهیم.

    قادری با اشاره به اینکه دوستان ما در ارشاد بنابه دلایلی ترجیح دادند که در سال جاری نمایشگاه را در شهرآفتاب برگزار نکنند، تصریح کرد: با این وجود ما در شورای سیاست گذاری برگزاری نمایشگاه کتاب هیچ نقشی نداریم، اما اگر می‌توانستیم نظر خود را به آن‌ها اعلام کنیم، در وهله اول اعلام می‌کردیم که با تمام توان و قدرت مانند سابق در خدمت نمایشگاه کتاب و اصحاب فرهنگ و ادب خواهیم بود. اما در مرحله بعد اعلام می‌کردیم که با این حال به تصمیم شورای سیاست گذاری نیز احترام می‌گذاریم.

    به باور قادری نمایشگاه شهر آفتاب در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های کشور، مزیت‌هایی دارد که نمایشگاه‌های دیگر آن را ندارند؛ برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به کاهش ترافیک و آلودگی شهر تهران کمک می‌کند و در عمل شهروندان با آرامش و آسایش کاملی می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

    وی در ادامه افزود: از همه این موارد، مهمترین مزیت شهر آفتاب برای نمایشگاه کتاب، ارائه رایگان نمایشگاه و کل خدمات صورت رایگان بود. هر چند که ما در تفاهم نامه‌ای که بین شهرداری تهران و وزارت ارشاد داریم، تعهدی بابت ارائه خدمات رایگان نداریم، ولی شهرداری این کار را کرده است.

    مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در پایان با اشاره به عدم انصراف از در اختیار قرار دادن نمایشگاه به شورای سیاستگذاری، اعلام کرد که ما به حق انتخابشان احترام می‌گذاریم و در این حالت هیچ دینی بر گردن ما نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت