فناوری‌هایی که در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ خواهیم دید

عصر نمایشگاه- با نزدیک شدن به ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی CES، کارشناسان در حال پیش‌بینی محصولات شرکت‌های مختلف فناوری هستند که احتمالا در این نمایشگاه معرفی خواهند شد.

فناوری‌هایی که در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ خواهیم دید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه بین‌المللی CES مخفف شده "Consumer Electronics Show" به معنای نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی می‌باشد. عمده کار این نمایشگاه عرضه نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی است.

    این نمایشگاه در 7 ژانویه هر سال (19 دی ماه) شروع به کار می‌کند. محل کنونی این نمایشگاه در لاس وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این نمایشگاه بازدید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد.

    نمایشگاه بین‌المللی CES انجمنی جهانی برای افرادی است که می‌خواهند در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا و مشتاقان فناوری معرفی کنند. این نمایشگاه هر ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود که بیش از 40 سال به عنوان مکانی تایید شده به مبتکران و فناوری‌های موفق خدمت می‌کند. این سکوی جهانی معرف و پذیرای ابتکارات نسل‌های آینده در بازار خواهد بود.

    بیش از 3500 شرکت‌کننده از این نمایشگاه میان‌کشوری به عنوان ویترین خود بهره می‌برند که از این میان می‌توان به تولیدکنندگان، طراحان، تامین‌کنندگان بخش سخت‌افزاری فناوری، سیستم انتقال فناوری اطلاعات و فراتر از آن به فراهمایی‌های 250 جلسه‌ای همراه با 150 هزار شرکت‌کننده از 140 کشور مختلف جهان اشاره کرد.

    از آنجایی‌که این گردهمایی نماینده صنعت 280 میلیارد دلاری تجهیزات الکترونیکی در آمریکا است و توسط انجمن تجهیزات الکترونیکی مصرف‌کنندگان و انجمن تجاری فناوری، تولید و پشتیبانی می‌شود، توانسته توجه سران تجاری و ایده پردازان پیش‌کسوت را به میز خطابه جلب کند که پشت آن مسائل مرتبط با این صنعت مورد بحث قرار می‌گیرند.

    تا شروع نمایشگاه CES 2018 چند روز فاصله است و طرفداران مشتاق دیدن محصولات غول‌های صنعت فناوری هستند.

    شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و سونی در CES 2018 شرکت خواهند کرد و این باعث می‌شود که تخیل همه افراد به وجد بیایند.

    ما محصولاتی که بیشترین شایعات را در نمایشگاه فناوری به خود اختصاص داده‌اند معرفی می‌کنیم:

    لنوو

    یکی از گجت‌های پیشرفته که ما احتمالا در نمایشگاه CES در سال 2018 شاهد آن خواهیم بود، هدست واقعیت مجازی لنوو است.

    لنوو در حال حاضر تنها شرکتی است که با همکاری گوگل برای عرضه یک هدست واقعیت مجازی(‌VR) مستقل که Daydream را اجرا می‌کند، فعالیت می‌کند.

    چند سرنخ وجود دارد که نشان می‌دهد این دستگاه راه خود را به نمایشگاه فناوری باز خواهد کرد.

    سامسونگ

    معمولا سامسونگ قبل از نمایشگاه CES آرام است و سکوت اختیار می‌کند، اما شایعاتی وجود دارد که این شرکت بمب‌های خبری بزرگی دارد.

    با توجه به گزارش‌ها، سامسونگ گلکسی X مورد انتظار معرفی خواهد شد. شایعات نشان می‌دهند این دستگاه دارای دو صفحه نمایشگر است که تاشو هستند. این اتفاق پس از آن افتاد که شرکت یک پتنت برای یک گوشی هوشمند با یک صفحه نمایش با قابلیت خم شدن ثبت کرد.

    علاوه بر این، "ایوان بلاس" افشاگر مشهور اخیرا گزارش داد که سامسونگ گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus می‌توانند در CES معرفی شوند.

    شایعه شده است که این دستگاه جدید دارای مشخصات فیزیکی مشابه گلکسی S8 است که در اندازه 5.8 اینچی عرضه می‌شود. همچنین گفته شده است که دارای یک اسکنر روی صفحه و یک پوشش ضد آب است.

    انتظار می‌رود بزرگترین تغییر اسکنر روی صفحه باشد که گفته می‌شود شامل یک سنسور اثر انگشت کوالکوم جدید است و کاربران را قادر می‌سازد تا برای باز کردن قفل گوشی، اثر انگشت خود را روی صفحه نمایش اسکن کنند.

    علاوه بر این گفته شده است که سامسونگ یک تلویزیون بزرگ 150 اینچی را معرفی خواهد کرد. این یک تلویزیون معمولی نیست، گفته می‌شود که دارای Micros-LED است که تراکم پیکسلی بیشتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می‌کند.

    هواوی

    گفته می‌شود هواوی در سال 2018 حرکت بزرگی را انجام خواهد داد. این شرکت سال جدید را با اعلام مشارکت با یک شرکت مخابراتی در ایالات متحده آمریکا شروع کرد.

    هواوی در خارج از ایالات متحده آمریکا یک نهاد بزرگ است. یکی از بزرگترین دلایلی که در آمریکا قدرت لازم را ندارد این است که از با شرکت‌های مخابراتی آمریکایی مشارکت ندارد. با این حال، این شرکت در حال تلاش برای تغییر رویه است.

    این شرکت همچنین شایعه کرده که یک جانشین خلف برای MediaPad M3 در CES 2018معرفی می‌کند.

    تبلت جدید MediaPad M5 نام دارد و یک تبلت اندرویدی است که با آیپد رقابت می‌کند. گفته می‌شود که MediaPad M5 صفحه نمایش 8.4 اینچی مدل قبلی را حفظ می‌کند و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و یک پردازنده Kirin 960 داشته باشد و اندروید  8.0 Oreo را اجرا خواهد کرد. مشخصات دیگر هنوز اعلام نشده است.

    در همین حال، هواوی برنامه‌هایی برای عرضه یک هدست Daydream دارد. شایعاتی وجود دارد که این دستگاه در CES 2018 ظاهر خواهد شد.

    ال‌جی

    شایعات در مورد جانشین گوشی ال‌جی G6 بیرون آمده و کاربران انتظار دارند که این گوشی هوشمند را در CES 2018 معرفی کند.

    انتظار می‌رود که طراحی G7 با G6 مشابه باشد و با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش یا در پشت گوشی همراه شود. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که G7 یک اسکنر عنبیه دارد.

    همچنین گمانه زده شده است که گوشی هوشمند G7 پردازنده خود را به تراشه Snapdragon 845 7 نانومتری جدید کوالکوم به روز رسانی خواهد کرد.

    طبق گزارشات، صفحه نمایش این دستگاه به صورت OLED خواهد بود.

    انتظار می‌رود که این شرکت اولین دستگاه رده متوسط خود را موسوم به LG K10 نیز معرفی کند که شامل سیستم پرداخت ال‌جی(LG Pay) است.

    پایگاه "Geek Gadgets" گزارش داد که گوشی هوشمند جدید ال‌جی با صفحه نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی عرضه خواهد شد.

    ویژگی‌های دیگر شامل رم 3 گیگابایتی، حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی، باتری 3000 میلی آمپری و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی است.

    همچنین معرفی ابرتلویزیون 88 اینچی OLED ال‌جی با وضوح تصویری باورنکردنی(8K) قطعی شده است.

    گوگل

    گوگل برای اولین بار در CES غرفه خواهد داشت که این موضوع موجب گمانه‌زنی‌های زیادی شده است.

    مطمئنا این شرکت درباره آنچه که در نمایشگاه فناوری ارائه می‌دهد، بسیار محتاط است. با این حال، یک گزارش نشان می‌دهد که یک رقیب برای دستیار صوتی هوشمند آمازون ملقب به "اکو" معرفی خواهد کرد، به نام "منهتن".

    به گفته این گزارش، این دستگاه قادر به اتصال به دستگاه‌های هوشمند خانگی خواهد بود و از صفحه نمایش 7 اینچی پشتیبانی می‌کند که خدمات گوگل مانند نمایش عکس‌ها، نمایش ویدئو و یوتیوب را پشتیبانی می‌کند.

    حتی اگر این امر محقق نشود، احتمالا گوگل برخی از دستگاههای مختلف از جمله Pixel 2، لوازم جانبی خانواده "گوگل هوم" و احتمالا چند Chromebook را معرفی خواهد کرد.

    انویدیا

    انویدیا در CES 2017  برخی از فناوری‌های مربوط به ماشین مانند "Tegra" و فناوری پردازنده هوش مصنوعی رایانه خودرو موسوم به "AI Drive PX" را معرفی کرد و به نظر می‌رسد که این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

    شایعات نشان می‌دهد که این شرکت تکنولوژی جدید مربوط به خودروهای خودران را معرفی خواهد کرد. این فناوری نگاهی عمیق‌تر به خودروهای خودران مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.

    سونی

    سونی غالبا از حضور خود در CES برای تمرکز روی حوزه صوتی و دستگاه‌های اداری استفاده کرده است و محصولات جدیدی از قبیل هدفون‌های جدید و پروژکتورهای 4K ارزان‌تر معرفی می‌کند.

    همچنین خطوط و مدل‌های جدیدی را به تلویزیون سری براویا معرفی کرده و به نظر می‌رسد این روند ادامه خواهد یافت.

    گزارش‌ها می‌گویند سونی سری جدید تلویزیون QLED خود را در نمایشگاه معرفی خواهد کرد.

    این شرکت ژاپنی همچنین ممکن است پرچمدار جدید خود را در CES 2018 معرفی کند. گفته می‌شود که گوشی جدید میزبان بسیاری از ویژگی‌ها از جمله صفحه نمایش 5.48 اینچی فول اچ‌دی، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت