رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی:

شورای شهر مشهد به توسعه نمایشگاه‌های شهری نگاه ویژه‌ای دارد

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد از نگاه ویژه شورا به توسعه نمایشگاه‌های شهری خبر داد.

شورای شهر مشهد به توسعه نمایشگاه‌های شهری نگاه ویژه‌ای دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از شهرآراآنلاین ، احسان اصولی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «همگامان» که در مجتمع فرهنگی گردشگری کوه‌سر درحال برگزاری است، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف یکی از ابزارهایی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ کالا، خدمات، ظرفیت‌های متعدد و توانایی‌های مادی و معنوی هر شهر را به دیگران معرفی کرد و آن‌ها را به منصه ظهور رساند گفت: نام‌ها و نشان‌های برتر هر شهر از نکات شایان توجه برای هر حوزه‌ است زیرا نقطه قوت و مزیتی برای توسعه شهر و معرفی آن به حساب می‌آید.
    اصولی افزود: هنگامی که کالا یا خدمتی بتواند مشتریان و هواداران خود را داشته باشد و اعتبار و اعتماد جامعه را به محصول خود جذب کند، به واسطه تماس و ارتباط با حوزه جغرافیایی مستقر در آن، قادر خواهد بود سایر قسمت‌ها را نیز ارتقا دهد.
    وی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد حمایت از برندها و نام‌های آشنای شهر را یکی از اولویت‌های شاخص و مهم خود تلقی می‌کند تصریح‌کرد: از دیگر کارکردهای نمایشگاه‌هایی از این دست می‌توان به ایجاد زمینه برای توسعه گردشگری در شهرها اشاره کرد.
    اصولی با اشاره به اینکه مشهد مقدس شهری با نام و نشان جهانی و شهری فرهنگی شناخته می‌شود گفت: نمایشگاه‌های این‌چنینی می‌توانند جذابیت بیشتری برای گردشگران و زائرانی که مشهد را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند فراهم آورند.
    رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: از طرفی، موقعیت ژئوپلیتیک مشهد در منطقه، و زیرساخت‌ها و دسترسی‌های این شهر می‌تواند رویدادهای بسیار خوبی را در حوزه اقتصادی رقم بزند. نمایشگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار مؤثری در این حوزه ایفا کنند.
    اصولی اظهار کرد: هنگامی که گردشگری اقتصادی و گردشگریِ منشعب از نیاز اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد شهر شود، نمایشگاه‌ها می‌توانند بخشی از آن زمان و رسالت معرفی شهر را عهده‌‌دار شوند.
    وی با بیان اینکه شورای پنجم با توجه به اهمیت توسعه شهر و اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد یک شهر توسعه‌یافته و مترقی و رونق‌دار، یکی از اهداف و اولویت‌ها را برپایه ملزم کردن خود به حمایت از این نمایشگاه‌ها و رویدادهایی از این قبیل می‌داند، افزود: نمایشگاه‌هایی که از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شوند دارای اولویت بالاتری هستند زیرا بخش خصوصی به دلیل حضور خود در میان مردم، نیازهای آن‌ها را بهتر تشخص می‌دهد و در راستای خواست و اراده ایشان حرکت می‌کند.
    اصولی در ادامه با اشاره به اینکه منافع اقتصادی بخش خصوصی در گرو موفقیت نمایشگاه‌هاست و از این رو چنین نمایشگاه‌هایی از تلاش، ابتکار و نوآوری بیشتری برخوردار خواهند بود گفت: به همین دلیل، این مهم یکی از مزیت‌هایی است که شورای پنجم به آن توجهی ویژه دارد.
    وی در پایان از حمایت شورای شهر مشهد برای توسعه نمایشگاه‌ها بخصوص نمایشگاه‌هایی که از سوی بخش خصوصی برگزار می‌شوند خبر داد و گفت: امیدواریم بسترهای لازم در شهر فراهم شود تا شاهد هرچه‌‌بیشتر و فراگیرتر شدن نمایشگاه‌ها در سطوح مختلف باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت