نمایشگاه«هو»؛ مجموعه آثاربزرگان تاریخ خوشنویسی ایران و ترکیه

عصر نمایشگاه- رئیس حوزه هنری استان مرکزی از برپایی نمایشگاهی با عنوان«هو» مجموعه آثار خوشنویسی بزرگان تاریخ خوشنویسی ایران و ترکیه در اراک خبر داد.

نمایشگاه«هو»؛ مجموعه آثاربزرگان تاریخ خوشنویسی ایران و ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از شبستان,رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی در اراک از برپایی نمایشگاهی با عنوان«هو» در اراک خبر داد و گفت: این نمایشگاه به همت واحد هنرهای تجسمی این حوزه،  مجموعه آثار خوشنویسی بزرگان تاریخ خوشنویسی ایران و ترکیه امروز(16دی) در محل نگارخانه شهید آوینی حوزه هنری استان مرکزی دایر شد.

    وی افزود: در این نمایشگاه تصاویر کمتر دیده شده از 34 اثر خوشنویسی که اصل آنها در موزه های بزرگ جهانی نگهداری می شوند مربوط به دوره های تیموری تا قاجاریان از تاریخ 16 لغایت 21 دیماه در محل نگارخانه حوزه هنری استان مرکزی در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان است.

    میرازیی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه کارگاه تحلیلی پژوهشی خوشنویسی با حضور مجید جدیدی از هنرمندان خوشنویس استان در روز 5شنبه 21 دی ماه در محل حوزه هنری استان برگزار خواهد شد.

    وی افزود: خانواده ایرانی و اسلامی (تشکیل، تحکیم، تعالی)، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اولویت های اصلی این جشنواره است.

    میرزایی در ادامه با تأکید بر اینکه اولویت انتخاب آثار با نمایشنامه های بومی است، زمان نمایش های تولیدی را حداکثر 15 دقیقه عنوان و تصریح کرد: آثار تولید شده بر اساس قصص قرآنی، حکایات و داستان های ادبی از اولویت انتخاب برخوردارند.

    این مقام مسئول بیان کرد: گروه های نمایشی در انتخاب شیوه و گونه های مختلف اجرایی آزادند و هنرمندان جهت شرکت در این جشنواره 3 نسخه نمایشنامه به صورت تایپ شده به همراه مجوز نویسنده و یک قطعه عکس 4*3 به همراه مشخصات و خلاصه ای از سوابق کارگردان حد اکثر تا 5 بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره واقع در اراک خیابان قائم مقام فراهانی میدان ساعت حوزه هنری استان ارسال کنند.

    میرزایی در ادامه از کسب رتبه اول «نگین کاووسی» از شاعران فعال استان مرکزی در همایش ادبی «العطش» خبر داد و گفت: این همایش به همت دارالقرآن نور شازند در سه بخش شعر با موضوع امام حسین (ع) و کربلا، دلنوشته ای با عنوان زیارت و درد دلی با امام زمان (عج) ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه شازند و با هدف تبیین اهداف قیام عاشورایی امام حسین (ع) و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در 26 آذر ماه در شهر شازند برگزار شد و در پایان مراسم نیز به نفرات برتر هر بخش جوائز و تقدیرنامه ای اهدا شد.

    وی در بخش دیگری از بیان اقدامات اخیر این حوزه به تمرین گروه کر حوزه هنری استان مرکزی و تولید 3 سرود با موضوعات امام رضا (ع)، ایثار و مقاومت، انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: به منظور تولید آثار موسیقایی متناسب با مناسبت های مذهبی و ملی، و بهره گیری از ظرفیت سرود در نشر و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی، گروه کر متشکل از جوانان علاقمند و مستعد در حوزه هنری استان سومین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد.

    رئیس حوزه هنری استان مرکزی افزود: این گروه به سرپرستی احمد ذکریایی پس از تولید سرود های پیامبر اعظم، چشم انداز ایران 1404؛ و «انتظار» هم اکنون تولید سرودهایی با موضوع امام رضا (ع)، فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین اکاپلا تلفیق سرودهای انقلابی) را در دستور کار خود قرار داده و هم اکنون با جلسات هفتگی مراحل تولید را پشت سر می گذارد.

    میرزایی گفت: اشعار این سرودها از سروده های علی احدی از شاعران آیینی استان و آهنگسازی این آثار هم به عهده احمد ذکریایی بوده و 25 هنرمند اعضای گروه کر را تشکیل می دهند؛ این آثار پس از طی مراحل تولید، در مراسمی با حضور مسئولان و هنرمندان رونمایی و در برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به صورت زنده اجرا خواهند شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت