معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تبریز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تیرماه ۹۷

عصر نمایشگاه- معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی طی تیرماه سال آینده در تبریز خبر داد.

تبریز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تیرماه ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری فارس، فرشاد به‌آفرین پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی کمیسیون صنایع‌دستی، فرش، گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی تبریز با موضوع ایجاد کارگروه اجرایی فرش دستباف برای رویداد تبریز پایتخت کشورهای اسلامی در سال 2018 اظهار داشت: از دو سال گذشته کارگروه‌های متعددی در رابطه با صنایع‌دستی وجود دارد و برخی مصوبات به اندازه مصوبات ملی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

    وی با تاکید به اینکه بخش دولتی به تنهایی قادر به انجام کارها و برنامه‌ها نیست، افزود: قطعاً اگر بخش خصوصی وارد عمل نشود نمی‌توانیم موفقیتی را حاصل کنیم.

    معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در بخش خودمان برنامه‌های زیادی برای تبریز 2018 ارائه شده است، تصریح کرد: NGOها برنامه‌های زیادی ارائه داده‌اند و نحوه مشارکت خود را مطرح کرده‌اند.

    وی افزود: ایده بازدید گردشگران از کارگاه‌های قالیبافی بسیار خوب است و حتی تورهای گردشگری نیز چنین درخواستی برای معرفی کارگاه از ما داشتند ولی باید لیست کارگاه‌های مناسب و قابل بازدید احصاء شود تا جذابیت برای گردشگران داشته باشد.

    به‌آفرین خاطرنشان کرد: قرار بر این است که نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی از 12 تا 16 تیرماه سال آینده در تبریز برگزار شود و موضوع انتقال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف از تهران به تبریز در سال 2018 تقریبا قطعی شده است.

    وی با تاکید به اینکه اگر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی طرحی دارند به ما ارائه دهند، افزود: توان دولتی محدود بوده و این خودمان هستیم که می‌توانیم برای پیشرفت‌ها و ابتکارات جلو رویم.

    به‌آفرین تصریح کرد: قطعاً اگر فرش  را بازار تبریز بگیریم، بازار بی‌معنی می‌شود و چه بهتر که از این ظرفیت بهتر استفاده کرد.

    وی اذعان داشت: تولیدکنندگان باید در کنار هم رفع موانع کنند و این مشکلات موجود اعم از مشکل فرهنگی را حل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت