برپایی پاویون ایران در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای توسعه صادرات و همکاریهای بین المللی در حوزه های علمی، فناورانه و نوآورانه شرکتهای دانش بنیان، پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان را در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۸ برگزار می کنند.

برپایی پاویون ایران در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از گسترش، دومین نمایشگاه بین المللی افغان پلاست از 17 تا 20 بهمن ماه سال جاری در شهر کابل افغانستان برگزار می‌شود. دوره گذشته نمایشگاه در سال 2017 با مشارکت 93 شرکت در فضایی به وسعت یک هزار و 870 متر مربع برپا شد. «تجهیزات و ماشین آلات تولید محصولات پلیمر»، «بازیافت»، «مواد اولیه و نیمه ساخته پلاستیکی»، «محصولات ساخته شده پلیمر در حوزه های لوله و اتصالات»،  «لوازم خانگی»، «مصالح ساختمانی»، «مواد» و «محصولات بسته بندی و چاپ»، «کامپوزیت»، «پوشش های پلاستیکی»، «کفپوش و فرش»، «پروفیل»، «رنگ و رزین و پوشش های مرتبط» و غیره از جمله مهمترین زمینه های فعالیت نمایشگاه مذکور است.

    در نمایشگاه افغان پلاست 2017 حدود 43 شرکت ایرانی ضمن حضور در فضایی به وسعت 870  متر مربع در کنار مشارکت‌کنندگانی از کشورهای پاکستان، چین، هند، ترکیه و افغانستان، با مجموعه هایی چون اتاق تجارت افغانستان، سازمان شهرک ها، وزارت صنایع افغانستان و شهرداری کابل جلسه و ملاقات داشتند. همچنین مقامات و مسئولین ارشد کشور افغانستان از جمله معاون اول رئیس جمهور، رئیس اتاق تجارت، معاون وزیر تجارت و معاون وزیر صنایع از این نمایشگاه بازدید کردند.

    در بازار افغانستان بالغ بر  150 شرکت افغانی در بخش تولید و حدود 70 شرکت و بازرگان در حوزه تجارت محصولات پلیمری فعال هستند و مهمترین قطب های تجارت این محصولات استان های کابل، بلخ، هرات، قندهار و ننگرهار است.

    همچنین مهمترین کشورهای حاضر در بازار محصولات پلیمری افغانستان، کشورهای ایران، پاکستان، هند، چین، ترکیه و ایالات متحده امریکا هستند. در هفت ماهه ابتدای سال جاری میزان صادرات محصولات پلیمری (بجز ماشین آلات، منسوجات، کیف و کفش و لوازم خانگی) با رشدی به میزان 7% از 57 میلیون دلار به 61 میلیون دلار رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت