در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران مطرح شد

حضور ۷۰ شرکت خارجی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در یک نشست خبری جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران را تشریح کرد.

حضور ۷۰ شرکت خارجی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از فارس ,در این نشست که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ، جهانگیری رئیس انجمن گردشگری سلامت و علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه برگزار شد؛ محب‌خدایی در مورد تخصیص فضای مجزا گفت: سالن به استان‌ها اختصاص دارد و در این سالن هر استان ظرفیت‌ خود را به نمایش خواهد گذاشت، ظرفیت گردشگری هر استان براساس محصولی که دارد در نمایشگاه‌ معرفی خواهد شد، همچنین از این پس نمایشگاه‌ها براساس محصولات گردشگری به‌صورت تخصصی در استان‌ها برگزار می‌شود، مثلا نمایشگاه طبیعت و سلامت در خرداد 97 در تبریز برگزار می‌شود.

    وی درباره فضای فیزیکی نمایشگاه اظهار داشت: مساحت کل این نمایشگاه گردشگری 41هزار مترمربع است، این نمایشگاه 21هزار مترمربع فضای مفید دارد، همچنین 500 شرکت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت، حدود 5هزار مترمربع فضای مازاد برای این نمایشگاه نیاز داریم که در حال رایزنی برای گرفتن این فضا هستیم.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود:70 شرکت خارجی و 430 شرکت داخلی در 14 سالن توانمندی‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند و شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، برزیل، انگلیس، سوییس، چین، ترکیه، روسیه، کامبوج، کره جنوبی، مالزی، ارمنستان، قبرس، امارات متحده عربی، ویتنام، بلاروس، تایلند، نپال، صربستان و اندونزی در نمایشگاه یازدهم حضور خواهند داشت.

    وی ادامه داد: در نمایشگاه گردشگری امسال به صورت تخصصی به حوزه کودک و خانواده پرداخته شده است و با توجه به اینکه همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است، این استان برنامه‌هایی با محور کودک و خانواده را در نمایشگاه گردشگری برگزار خواهد کرد، همچنین در حوزه گل، استان مازندران در نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، در بخش گردشگری غذا نیز با مشارکت برندهای غذایی، ظرفیت‌ها معرفی خواهد شد و48 شرکت گردشگری الکترونیک در این نمایشگاه حضور دارند، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری سلامت، معرفی اقوام و آیین‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه است.

    در ادامه این نشست محمد جهانگیری رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت گفت: یک هزار مترمربع از فضای نمایشگاه به حوزه گردشگری سلامت اختصاص یافته است، در این فضا تمام توانمندی‌ها، نوآوری‌ها و امکانات پزشکی و درمانی کشور در این فضا به نمایش گذاشته خواهد شد، همچنین در این نمایشگاه خدمات ویژه‌ پزشکی از جمله چکاپ بازدیدکنندگان برای افراد علاقه‌مند انجام می‌شود.

    به گفته وی خدمات نوین پزشکی در حوزه زیبایی، قلب و عروق، چشم پزشکی، دندان پزشکی، طب سنتی و ایرانی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود، همچنین در این نمایشگاه برنامه‌هایی برای آموزش عمومی در حوزه سلامت برای بازدیدکنندگان خواهیم داشت.

    جهانگیری افزود: هدف از حضور در این نمایشگاه ارائه توانمندی‌هاست، در وهله نخست مردم کشور خودمان باید بدانند چه دستاوردهایی در حوزه پزشکی و درمانی کشور وجود دارد، همچنین با توجه به حضور شرکت‌های گردشگری 21 کشور خارجی در این نمایشگاه، معرفی ظرفیت‌های پزشکی فرصت‌های تازه‌ای را برای توسعه گردشگری سلامت کشور ایجاد می‌کند.

    وی تصریح کرد: ارائه خدمات در حوزه گردشگری سلامت فقط مربوط به امکانات بهداشتی و درمانی نیست، بلکه مباحث مربوط به اقامت، تندرستی، رفت و آمد و سایر نیازهای گردشگران سلامت در این نمایشگاه معرفی خواهد شد، برگزاری کارگاه‌هایی زنده برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و همچنین بازدیدکنندگان علاقه‌مند به بخش گردشگری سلامت از دیگر برنامه‌های این بخش است.

    یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران امسال از 3 تا 6 بهمن 96  از ساعت 9 صبح تا 18 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و همچنین از ساعت 18 تا 21 برنامه‌های فرهنگی و هنری در آمفی‌تئا‌تر محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت