پیروزبخت در اختتامیه سومین جشنواره فیروزه:

اعطای «علامت استاندارد دانش بنیان» به محصولات فرهنگی

عصر نمایشگاه- رییس سازمان استاندارد کشور در آیین اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» از اعطای «علامت استاندارد دانش بنیان» به محصولات فرهنگی خبر داد.

اعطای «علامت استاندارد دانش بنیان» به محصولات فرهنگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا, نیره پیروزبخت رییس سازمان استاندارد کشور، درآئین اختتامیه سومین «جایزه فیرزه» گفت: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه بتواند، جوانان جامعه ما را به سویی ببرد که  بتوانند به هویت ملی، تاریخی و فرهنگی کشورشان توجه کنند و از پذیرش الگوهای غربی که به جامعه ما ورود پیدا کرده، سر باز بزنند.

    وی افزود: شاید از خود سوال کنید که سازمان استانداردسازی در نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی چه می کند، باید بگویم محصولات فرهنگی و هنری نیز مانند سایر صنایع باید از استاندارد برخوردار باشد تا بتواند در بازار فروش، اعتماد مشتری را به خود جلب کند. همانگونه که در محصولات مختلف نشان « iso»به عنوان نشانه استاندارد آن کالا است در محصولات فرهنگی نیز طی مصوبات اخیر و ابلاغ ریاست جمهور نشان «علامت استاندارد دانش بنیان» را برای محصولات فرهنگی در نظر بگیریم.

    معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: محصولات فرهنگی فراوانی در ایران داریم که صنایع دستی یکی از عمده ترین تولیدات کالاهای فرهنگی کشور را تشکیل می دهد،  هنرهایی مانند قلم کاری، موج بافی، ابریشم بافی، منبت کاری و سایر هنرها استاندارد سازی شده اند و دارای گواهینامه استاندارد ملی کشور هستند و در حوزه اسباب و بازهای فکری تمام ویژگی های مهم اسباب بازی ها نیز در استاندارد لحاظ می شود.

    وی  با بیان اینکه در بحث کالاهای فرهنگی سازمان ملی استاندارد آمادگی لازم را دارد تا کالاهای فرهنگی هم مانند سایر محصولات نشان استاندارد داشته باشد، افزود: در بحث «کالاهای فرهنگی» سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استاندارد های لازم را تدوین و تنظیم کند، ما آمادگی داریم تمام  ویژگی های کالاهای فرهنگی مختلف را با استاندارد های مربوطه انطباق دهیم.

    پیروز بخت با بیان اینکه امیدواریم در خصوص کالاهای فرهنگی بعد از پیوست فرهنگی بتوانیم پیوست استاندارد را هم داشته باشیم، تصریح کرد: در قانون اخیر و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که  از سوی رییس جمهور به همه دستگاه ها ابلاغ شده است، بحث فرهنگ و استاندارد ملی در قانون سازمان ملی استاندارد نیزذکر شده است و سازمان ملی استاندارد نیز باید با همه دستگاه ها و نهادهای موثر همکاری داشته باشد.

    وی هم افزایی بین سه دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ملی استاندارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مهم عنوان کرد و افزود: امیدوارم هم افزایی بین سه «دستگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «سازمان ملی استاندارد» و «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» بتواند در ارتقا کیفیت کالاهای فرهنگی موثر واقع شود.

    رییس سازمان استاندارد کشور در پایان گفت: ما برای کالاهایی که استاندارد ملی ندارند اما یک محصول نوآورانه محسوب می شوند نیز دانش نما تعریف کردیم که مصوبه آن در سازمان ملی استاندارد موجود است، همچنین اعطای علامت استاندارد دانش بنیان به کالاهای فرهنگی را در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

    سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» که از 13 دی ماه فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز کرده است، امروز 17 دی ماه پس از پنج روز فعالیت به کار خود پایان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت