استاندار زنجان؛

نمایشگاه کشاورزی زنجان در جهت رسیدن به اهداف اقتدار کشور در تولید محصولات استراتژیک موثر است

عصر نمایشگاه- استاندار زنجان گفت در مراسم افتتاح نمایشگاه کشاورزی زنجان گفت: آب، ارزشمندترین مایع برای تولید محصولات کشاورزی است، باید برای کشت محصولاتی با نیاز آبی کم اقدام شود، زیرا آبی نداریم تا هر محصولی را کشت کنیم.

نمایشگاه کشاورزی زنجان در جهت رسیدن به اهداف اقتدار کشور در تولید محصولات استراتژیک موثر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی استان زنجان افزود: آب، خاک، زمین و نیروی انسانی کارآمد از عناصر اصلی در صنعت کشاورزی بشمار می رود.
    وی یادآورشد: هر چه پیش می رویم با کمبود منابع آبی مواجه شده و سختی و دشواری بر چهره بخش کشاورزی نمایان می شود.
    استاندار زنجان خاطرنشان کرد: استفاده غیرعلمی با آب موجب کمبود آن شده که باید از هر قطره و لیتر این مایع بیشترین تولید و برداشت انجام شود.
    درویش امیری ادامه داد: وقتی آبی نداریم نباید اقدام به کشت هرمحصولی کنیم، بذری محصول با نیاز آبی زیاد باید جایگزین بذری پرمحصول با نیاز آبی کم شود.
    وی تاکید کرد: انسان ها و زمین تشنه هستند ، بنابراین باید 10 تا 15 درصد کاهش آب در تولید محصولات کشاورزی را اعمال کنیم.
    استاندار زنجان با بیان اینکه خاک حاصلخیز بزرگترین سرمایه بشمار می رود، گفت: ساخت و ساز و گسترش شهرک سازی ها موجب از بین رفتن این منابع شده که باید کوتاهی دهه های گذشته درباره ازبین رفت این خاک جبران شود.
    درویش امیری تاکید کرد: همانطور که ارتش، سلاح و موشک اقتدار کشوری را به دنبال دارد، افزایش کشت محصولاتی همچون گندم، جو و دیگر محصولات موجب اقتدار و امنیت می شود.
    وی اظهار کرد: در دنیا آب و خاک روز به روز محدودتر می شود و از طرفی نیز جمعیت رو به افزایش است که باید دانش و تجربه در کنار هم به کمک بخش کشاورزی امده و محصول تولیدی در سطح با کمترین نیاز آبی افزایش یابد.

    شایان ذکر است نمایشگاه تخصص ماشین آلات کشاورزی سم، کود، نهال و نهاده ها 19 الی 22 دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین در بلوار گاوازنگ بر پا می شود و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09113134677 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت