برگزاری نمایشگاه تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری اصفهان

عصر نمایشگاه- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری از ۲۴ تا ۲۸ دی ماه سال جاری در محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بین المللی پل شهرستان همزمان با شانزدهمین نمایشگاه جامع کشاورزی خبر داد.

برگزاری نمایشگاه تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری اصفهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد اظهارکرد: هر ساله در اصفهان نمایشگاه کشاورزی و دستاوردهای این حوزه در پل شهرستان برپا می شد، اما بنا به گفته مسئولان بخش نمایشگاه، اقبال حضور و شرکت در این بخش از سوی صاحبان صنایع و بخش خصوصی کم بود و صاحبان صنایع  اصفهان در نمایشگاه تهران شرکت می کردند، اما سازمان پارکها به منظور جذابیت بخشی به این نمایشگاه طی جلسات متعدد در نظر گرفت «تکنولوژی‌های نوین در فضای سبز شهری» را در کنار نمایشگاه کشاورزی برگزار کند.

    وی اضافه کرد: دستاوردهای نوین فضای سبز شهری در زمینه های آبیاری، مکانیزاسیون فضای سبز، بذر، اندامهای تکثیر، سم، ادوات، تغذیه و بسترهای کاشت همزمان با کارگاههای آموزشی تخصصی از محورهای اصلی نمایشگاه تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری است.

    برگزاری کنگره تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری تصریح کرد: این کنگره به صورت بین المللی هر ساله به منظور به کارگیری فناوری های نوین برای کارشناسان، جامعه کشاورزان و پیمانکاران این حوزه برگزار می شود.

    تشکیل دبیرخانه دائمی تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری

    وی از تشکیل دبیرخانه دائمی تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری در اصفهان سخن به میان آورد و تصریح کرد: از طریق این دبیرخانه نظرات شهروندان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این حوزه در سطح ملی و بین المللی دریافت می شود.

    مرتضایی نژاد با بیان این مطلب که در کنگره تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری از صاحب نظران دعوت شده است، ادامه داد: در این کنگره از سخنرانان کلیدی و افراد صاحب نظر در زمینه طراحی نوین در فضای سبز شهری و مدیریت چمن در تنش های محیطی دعوت شده است.

    وی  به اهداف کنگره تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری اشاره و تصریح کرد: آسیب شناسی مشکلات و محدودیت های مدیریت فضای سبز پایدار، شناسایی ایده های برتر در زمینه مدیریت فضای سبز جهت حمایت از تولید ملی و ترغیب و انگیزش سازمان ها و شرکت های فعال و دانش پژوهان در حیطه های مرتبط با فضای سبز از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری افزود: مدیریت پایدار منابع آب،گونه های کاربردی در فضای سبز بر اساس اقلیم شهر، دستاوردهای نوین در مکانیزاسیون فضای سبز شهری، طراحی پوشش گیاهی فضای سبز شهری با رویکرد اقلیم های خشک و نیمه خشک، گیاهان زینتی مقاوم به خشکی، کاربرد گیاهان داروئی در فضای سبز، کاربرد بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی در فضای سبز، تکنولوژی نوین در زمینه بذر و گل های فصلی و اثرات زیست محیطی فضای سبز شهری از محورهای کنگره تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری است.

    استفاده از پساب در فضای سبز شهری

    مرتضایی نژاد ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نمایشگاه و کنگره تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری، فناوری هایی برای جابه جایی درختانی که در مسیر اجرای طرح های شهری از جمله مترو هستند، استفاده شود.

    وی از برگزاری نشست کلانشهرهای کشور روز 26 دی ماه در اصفهان خبر داد و تصریح کرد: بحران آب با تاکید بر استفاده از پساب در فضای سبز شهری یکی از محورهای این نشست خواهد بود که این موضوع در اصفهان در حال اجراست و پساب سپاهان شهر به شرق اصفهان در حال انتقال است و تا فرودین ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: پساب به عنوان آب پایداری است که می توان به خوبی در فضای سبز شهری استفاده و زیرساخت های این مهم در اصفهان در حال ایجاد است.

    دو سوم فضای سبز اصفهان باغات خصوصی هستند

    وی حفظ باغات در کلانشهرها را از دیگر محورهای نشست کلان شهرها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه دو سوم فضای سبز اصفهان، باغات خصوصی هستند، در نظر داریم برنامه ریزی های لازم برای حفظ باغات صورت گیرد که اصفهان الگوی دیگر کلان شهرها در کشور شود.

    مرتضایی نژاد اضافه کرد: ایده ها و تکنولوژی های نوین در فضای سبز شهری از دیگر محورهای این نشست است که از صاحب نظران و اساتید همچون در زمینه حفظ باغات و در بخش گونه های پیازی دعوت شده است.

    آسیب شناسی چگونگی ادغام سازمان های زیباسازی و فضای سبز

    وی با بیان اینکه آسیب شناسی چگونگی ادغام سازمان های زیباسازی و فضای سبز از دیگر محورهای نشست کلان شهرهاست، ادامه داد: این موضوع در بیشتر شهرهای کوچک اتفاق افتاده، اما هنوز در کلان شهرها به دلیل مشکلاتی انجام نشده که مقرر شد کمیته سیما و منظر و فضای شهری به همین منظور با ماموریت سازمان پارک ها تشکیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت