سفیر ایران:

حضور ایران در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید

عصر نمایشگاه- حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری نامیده شده به ‘فیتور’ که بین ۲۷ آذر تا اول دی در مادرید برگزار می شود.

حضور ایران در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا,حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری نامیده شده به ‘فیتور’ که بین 27 آذر تا اول دی در مادرید برگزار می شود، اضافه کرد: «علی اصغر مونسان» معاون ریاست جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنعت های دستی و گردشگری بِدین مناسبت به اسپانیا عزیمت می کند و ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فیتور و بازدید از دستاوردهای سایر شرکت کنندگان، با مقام های اسپانیایی و بعضی از همتایانشان از دیگر کشورها درباره راه های توسیع مشارکت ها در راستای صنعت گردشگری دربردارنده مبادله گردشگر، احداث هتل و اقامتگاه های تفریحی و گردشگری و سایر حوزه های فرهنگی و میراثی صحبت می نماید.

    سفیر ایران اظهار کرد که دیدار با اتحادیه هتل داران و توراپراتورهای اسپانیایی از دیگر برنامه های حدس شده برای ریاست سازمان میراث فرهنگی هست.
    به گفته فدایی فرد، غرفه ایران هر ساله از پربازدید کننده ترین غرفه ها برای بازدیدکنندگان و فعالین صنعت گردشگری هست و شرکت کنندگان ایرانی آخرین پیشرفت ها و نوآوری ها همراه با حجم های مشارکت را با طرف های بیگانه مبادله می کنند و سال کنونی نیز با همت سازمان میراث فرهنگی و علاوه بر این محور جهانگردی و اتومبیل رانی 23 شرکت گردشگری ایرانی در فضا و بومی مناسب از نمایشگاه مادرید حضوری نمایان دارند.
    وی با اشاره به نقش روزافزون گردشگری در اقتصاد جهانی و رشد اقتصادی کشورها و جایگاه بدون بدیل آن در تقویت شناخت و دوستی بین ملت ها، اسپانیا را کشوری دارای تجارب زیاد و حجم و توان بسیار بالا برای مشارکت با ایران در حوزه های متفاوت صنعت گردشگری و نمایشگاه فیتور را به عنوان فرصتی استثنائی برای رابطه با دست اندرکاران بخش گردشگری جهان اعم از سرمایه گذاران و هتل داران و شرکت های تورگردان دانست.
    فدایی فرد اضافه کرد جمهوری اسلامی ایران توجه دارد با سرمایه گذاری در بخش هتل سازی و گردشگری زمینه را برای جذب هر ساله 20 میلیون گردشگر بیگانه تا سال 2025 مهیا کند که فرصتی عظیم برای حضور شرکت های اسپانیایی در بازار ایران به عنوان کشوری با مزایای زیاد برای سرمایه گذاری و با آینده ای بسیار روشن به ویژه برای بخش گردشگری محسوب می شود.
    وی تأکید کرد: ایران به عنوان کشوری با تاریخی هفت هزار ساله دارای بیشتر از یک میلیون اثر تاریخی هست و یکی از پرجاذبه ترین مقاصد گردشگری فرهنگی در دنیاست و قطعا حجم مبدل بخش گردشگری به یکی از ارکان با اهمیت تولید ثروت و اشتغال در کشور را دارد، همانگونه که در اسپانیا 15 درصد اشتغال و بیشتر از 13 درصد درآمد کشور را به خود اختصاص داده هست.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند فزاینده تبادل گردشگر بین ایران و اسپانیا و دو برابر شدن عزیمت گردشگران اسپانیا به ایران به ویژه بعد از تسهیلات صادر کردن روادید و برقرار کردن پرواز مستقیم بین تهران و بارسلون، ابراز رضایت و خشنودی گردشگران اسپانیایی بعد از عزیمت به ایران را یکی از با اهمیت ترین نتیجه های تبادل گردشگر بین دو کشور و ناکامی هجوم های ایران هراسی دانست و ابراز امیدواری نمود پرواز مستقیم به مادرید هم راه اندازی شود و در خدمت آسان سازی عزیمت گردشگران دو کشور قرار گیرد.
    نمایشگاه فیتور مادرید به عنوان یکی از نمایشگاه های کلیدی و با اهمیت صنعت گردشگری جهان طی در مساحتی به پهنه بیشتر از 65 هزار متر مکعب و با حضور 10 هزار شرکت از بیشتر از 165 کشور جهان برگزار می شود و تخمین می شود حدود 245 هزار نفر من جمله 134هزار نفر از متخصص ها بخش گردشگری از آن بازدید می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت