معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

قرارداد با شهرآفتاب سرجای خودش است

عصر نمایشگاه- محسن جوادی در نشست خبری دلایل بازگشت نمایشگاه کتاب تهران به مصلی را تشریح کرد و گفت: این کار یک عقب نشینی نبوده است و قرارداد با شهرآفتاب ملغی نشد.

قرارداد با شهرآفتاب سرجای خودش است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، نخستین نشست خبری محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه 18 دی ماه با حضور اهالی رسانه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    جوادی در پاسخ به  سوالی درباره واگذاری نمایشگاه کتاب تهران به تشکل های خصوصی نشر گفت: درست کار این است که ما قدمی رو به عقب بر نداریم. سعی داریم هیچ کاری را هم رو به عقب برنگردانیم و اگر موفق شدیم رو به جلو حرکت کنیم. یعنی اگر توفیقی حاصل نشد، حداقل به عقب برنگردیم. سیاست آقای صالحی به عنوان وزیر ارشاد نیز همین است که تصدی گری کمتر بشود. ما این مسیر واگذاری نمایشگاه را به عقب بر نمی گردیم.

    یعنی اگر 5 یا 6 بخش را واگذار کردیم، همین مسیر را ادامه خواهیم داد. اما این که تشکل ها و صنف ها اختلاف دارند، یک مساله طبیعی است. حوزه نشر، حوزه اقتصاد و طبیعتا حوزه رقابت هم هست. این خبر را هم بدهم که شورای برنامه ریزی نمایشگاه هفته گذشته، اولین جلسه اش را برگزار کرده و دومین جلسه هم برگزار خواهد شد. ما در این جلسه فقط میزبان بودیم و دخالتی در سیاست ها نداشتیم.

    وی در ادامه روند پاسخ به سوالات در جواب خبرنگار دیگری که درباره تغییر محل نمایشگاه کتاب تهران سوال کرد، گفت: من گفتم به عقب بر نمی گردیم اما منظورم در حوزه واگذاری صنفی بود. البته قصه تغییر محل نمایشگاه، هم عقب نشینی نیست. چون اتفاقا این موضوع را هم خود صنف دنبال کرد. پس می توانم بگویم که این اقدام هم رو به عقب نبوده است. تحولاتی در شهرداری به وجود آمد که مربوط به هزینه های شهر آفتاب بود؛ البته نه از لحاظ مالی بلکه از نظر حقوقی. در نهایت پیشنهاد صنف در شورای سیاست گذاری نمایشگاه بررسی شد.

    معاون فرهنگی وزیر ارشاد در ادامه گفت: در حال حاضر در مصلی حدود 90 هزار متر مفید فضای مسقف در اختیار هست. و این به یک معنا، موید این معنی است که شاید بتوانیم 4 بخش از 5 بخش نمایشگاه را در مکان مسقف برپا کنیم. به این ترتیب از نظر ایاب و ذهاب، امکان بیشتری در نمایشگاه فراهم شده و پارکینگ های بیشتری در مصلی وجود دارد. چیزی که برای ما اصل است، این است که مردم و خانواده ها راحت باشند. بنابراین این تغییر و جا به جایی به معنی عقب نشینی نیست. دوستان مصلی هم همکاری داشتند و کار دارد نهایی می شود.

    جوادی در پاسخ به سوال دیگری درباره لغو شدن قرارداد با مجموعه شهر آفتاب گفت: قرارداد ملغی نشد. ولی ما امسال را در مصلی خواهیم بود. این اتفاق وقتی افتاد که دوستان ما در شهرداری مشکل بخش کودک و نوجوان نمایشگاه، آبگرفتگی اماکن نمایشگاه و وضعیت مهمان ویژه نمایشگاه را دیدند. مشکل عمده این بود که فضای مسقف شهر آفتاب کم بود و سعی کردند مصوبه دیگری را برای این موضوع بگیرند که البته موضوع فقط این نبود و مساله زمان نیز مطرح بود. بنابراین، مجموع این عوامل باعث شد که به مصلی برگردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت