برجسته‌ترین فناوری‌های CES ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- در طول هفته گذشته نمایشگاه Consumer Electronics Show در لاس وگاس آمریکا در حال برگزاری بود و بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان، جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی کردند.

برجسته‌ترین فناوری‌های CES ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، از نظر بازدیدکنندگان برخی از فناوری‌های ارایه شده در این نمایشگاه برجسته بودند که در این گزارش آنان را به اختصار معرفی می‌کنیم.
    **تلویزیون The Wall محصول سامسونگ
    این تلویزیون 146 اینچی ماجولار عملا فاقد قاب است و در نتیجه می‌توان چند دستگاه از آن را روی یک دیوار و در کنار هم نصب کرد تا یک نمایشگر بسیار بزرگ آماده شود. البته این تلویزیون برای محیط‌های بزرگ و اماکن عمومی طراحی شده و در آن از فناوری Micro LED‌ بهره گرفته شده است تا شفافیت، کنتراست، حجم رنگ و تفکیک رنگ آن بهبود یابد. هنوز زمان عرضه و قیمت این تلویزیون اعلام نشده است.

    **نمایشگر Big Format Game Display محصول شرکت Nvidia
    این نمایشگر 64 اینچی دارای وضوح تصویر 4K بوده و از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند. نرخ به‌روزرسانی آن 120هرتز است و از فناوری ultra-low latency بهره می‌برد. قیمت این نمایشگر بسته به مدل آن متفاوت است؛ اما در تمام مدل‌ها فناوری درونی Android TV نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

    **تلویزیون 65 اینچی متحرک محصول شرکت ال جی
    این تلویزیون 64 اینچی OLED که یکی از جدیدترین محصولات ال جی بوده ودارای وضوح تصویر 4K است تنها با یک دکمه از جعبه محافظ بیرون می‌آید و با فشار همان دکمه به درون محفظه باز می‌گردد. بدین ترتیب امکان کنترل مدت نمایش تصاویر را در اختیار کاربر می‌گذارد.

    **هدست واقعیت مجازی Vive Pro محصول شرکت HTC
    یکی از مهمترین فناوری‌های معرفی شده در CES 2018 هدست جدید HTC است که دارای کیفیتی بالاتر برای نمایش تصاویر گرافیکی واضح تر و هدفون‌های یکپارچه است.
    این هدست مجهز به یک مبدل بی‌سیم است که کاربر را از قید سیم‌های متصل به هدست رها می‌کند، با وجود این Vive Pro هنوز یک هدست کاملا بی‌سیم محسوب نمی‌شود. هنوز قیمت و زمان عرضه این هدست واقعیت مجازی مشخص نشده است.

    **هلیکوپتر بدون سرنشین Volocopter
    این هلیکوپتر بدون خلبان که قابلیت حمل مسافر را دارد قبلا در آلمان رونمایی شده است ما در CES 2018 برای اولین بار در خاک آمریکا به پرواز درآمد. این هلیکوپتر از فناوری‌های کنترلی شرکت اینتل بهره می‌برد و قادر است به‌طور نیمه خودکار و کاملا خودکار به پرواز درآید. در حال حاضر این فناوری در حال بازبینی و بهینه‌سازی است و هنوز زمان عرضه تجاری آن مشخص نشده است.

    **نمایشگر هوشمند ال جی
    نمایشگر هوشمند ال جی یک دستیار دیجیتالی هوشمند است که به یک نمایشگر با کیفیت مجهز شده است. این ابزار کاربردی در دو مدل 8 اینچی و10 اینچی تولید می‌شود و قرار است به زودی با قیمت 199.99 دلار و 249.99 دلار به بازار عرضه شوند.

    **لپ‌تاپ Project Linda محصول شرکت Razer
    شرکت Razer با ایجاد تغییراتی در فناوری Razer Phone آن را به یک لپ‌تاپ تما عیار تبدیل کرده است. این فناوری علاوه بر یک نمایشگر بزرگ و صفحه‌کلید کامل برای استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی دستگاه، حافظه اضافی و یک باتری درونی را نیز به همراه چندین پورت USB در اختیار کاربران قرار داده است. در حال حاضر این فناوری در مرحله بررسی‌های مقدماتی و ازمایشات اولیه است. به همین علت هنوز زمان عرضه و قیمت آن مشخص نشده است.

    **ساعت هوشمند ماجولار Blocks
    شرکت Blocks تولید این ساعت هوشمند را در قالب یک kickstarter در سال 2015 میلادی آغاز کرد و اکنون به مرحله تولید تجاری آن رسیده است.
    ایده اولیه این ساعت بسیار جالب است و امکان اضافه کردن اجزای مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به همین علت هم در کمپین جمع‌آوری سرمایه اولیه حدود 1.6 میلیون دلار جمع‌آوری شد. این ساعت هوشمند تجهیزات جانبی و اجزای مختلفی از جمله GPS و چراغ قوه را در اختیار کاربر می‌گذارد که در صورت تمایل می‌تواند آن‌ها را به بدنه اصلی ساعت متصل کند.
    نرم‌افزار ساعت بر اساس Android 8.0 Oreo نوشته شده ولی با دستگاه‌های اندرویدی و آیفون نیز سازگاری دارد.
    قیمت این ساعت هوشمند از 259 دلار آغاز شده و هریک از اجزای اضافی آن 35 دلار قیمت دارند. قرار است این ساعت در سه ماهه اول سال 2018 در اختیار کاربران قرار گیرد.

    **فناوری واقعیت افزوده DeepFrame One
    در این فناوری بر خلاف روش‌های متداول از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده نمی‌شود، بلکه از دو نمایشگر بزرگ بهره گرفته شده است. در واقع هنگامی که کاربر از مقابل این نمایشگرها عبور می‌کند یک جلوه واقعیت افزوده به نمایش در می‌آید که می‌تواند بسیار طولانی باشد. برای مثال می‌تواند صحنه تولد یک دایناسور را در یک موزه تاریخ طبیعی نمایش دهد. این فناوری بسیار گرانقیمت است و برای مصرف خانگی طراحی نشده است. اما به زودی در اماکن عمومی مانند موزه‌ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت