اعلام آمادگی اردن، مصر، لبنان، الجزایر و موریتانی برای حضور در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- در اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای عربی کتاب «خریدة القصر و جریدة العصر» عمادالدین اصفهانی، نویسنده ایرانی، معرفی و رونمایی شد.

اعلام آمادگی اردن، مصر، لبنان، الجزایر و موریتانی برای حضور در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، در مراسم اختتامیه اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای عربی در تونس و با حضور  اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، کتاب «خریدة القصر و جریدة العصر» عمادالدین اصفهانی، نویسنده ایرانی، معرفی و رونمایی شد.

    به منظور توسعه روابط فرهنگی فی‌مابین کشورهای عربی، به ویژه در حوزه نشر و کتاب، بیستمین اجلاس وزرای فرهنگ و مسئولین فرهنگی کشورهای عربی هفته جاری در تونس برگزار شد.
    در مراسم اختتامیه این اجلاس در هتل الرمادی تونس، وزیران فرهنگ کشورهای مختلف، سفرای کشورهای عربی و برخی کشورهای دیگر از جمله روسیه، ترکیه و ایران نیز حضور داشتند، محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز به دعوت محمد زین‌العابدین، وزیر فرهنگ تونس، از دیگر مدعوین این نشست بود.

    بر اساس این گزارش، محمد زین العابدین در اختتامیه این اجلاس بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع کتاب و نشر و جایگاه آن در توسعه و تقویت فرهنگ عربی تأکید کرد و گفت باید یکسری تسهیلات و مشوق‌هایی برای ناشران در کشورهای عربی درنظر گرفته شود.

    وی استفاده از تخفیف ویژه برای نقل و انتقال کتاب از سایر کشورها، حذف تعرفه‌های گمرکی در مباحث کتاب و نشر و همچنین حمایت از حقوق معنوی مؤلفان و نویسندگان را از جمله این تسهیلات و مشوق‌ها برشمرد.

    همچنین در این نشست کتاب 23 جلدی «خریدة القصر و جریدة العصر» عمادالدین اصفهانی، نویسنده ایرانی، با حضور اسدی موحد، نماینده فرهنگی کشورمان، معرفی و رونمایی شد.
    عمادالدین اصفهانی از نویسندگان ایرانی است که این کتاب را درباره ادبیات و شعر کشورهای اسلامی به ویژه ایران و کشورهای عربی تدوین کرده است؛ این کتاب در 23 جلد است که چهار جلد اول آن درباره شاعران و ادیبان ایرانی است که توسط این نویسنده ایرانی به رشته تحریر درآمده است و توسط هشت نفر از اساتید دانشگاه (4 نفر از اساتید دانشگاه الجزایر و 4 نفر از اساتید تونسی) مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و با حمایت مالی دولت الجزایر به چاپ رسیده است.

    در پایان این مراسم، ناشران کشورهای عربی از جمله اردن، مصر، سوریه، لبنان، الجزایر و موریتانی با اسدی ملاقات کرده و آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کردند.
    گفتنی است در حاشیه این اجلاس، نماینده کشورمان با وزیر فرهنگ اریتره دیدار و گفتگو کرد. وزیر فرهنگ اریتره در این دیدار ضمن یادآوری از حضور در اجلاس 2017 "مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام"، جلوه‌ها و پیشرفت‌های فرهنگی ایران را ستود و اظهار امیدواری کرد که امکان گسترش روابط فرهنگی بین دو این کشور علی‌الخصوص در زمینه نشر و کتاب فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت