برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه گل های ارکیده در نوشهر کلید خورد

عصر نمایشگاه- سومین جشنواره ملی و نمایشگاه گل های ارکیده در بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در باغ گیاه شناسی نوشهر برگزار می شود.

برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه گل های ارکیده در نوشهر کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، قراراست این جشنواره با همکاری شهرداری ، شورای شهر و اتحادیه گلخانه داران مازندران از هجدهم بهمن ماه امسال برگزار و تا بیست و یکم همین ماه نیز برای بازدید عموم در باغ گیاه شناسی نوشهر دایر شود.
    سال گذشته نیز این جشنواره با شرکت حدود 12 تولید کننده داخلی گل و گیاه سطح کشور در فضای سرپوشیده به گستره حدود 600 متر مربع و یکهزار و 500 متر فضای باز به مدت چهار روز برای عموم در باغ گیاه شناسی نوشهر برگزار شده بود.
    در این جشنواره استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی برای سخنرانی شرکت کرده بودند و طبق آمارهای رسمی دست کم 10 هزار نفر از این جشنواره بازدید کرده بودند.
    دبیربرگزاری این جشنواره و رئیس اتحادیه گلخانه داران مازندران در نشستی که عصر یکشنبه با حضورخبرنگاران در شهرداری نوشهر برگزار شد ، گفت :‌ جشنواره ملی و نمایشگاه گل های ارکیده به مدت چهار روز یعنی از هجدهم بهمن ماه امسال درباغ گیاه شناسی نوشهر برگزار و تا بیست و یکم همین ماه برای بازدید عموم دایراست.
    غلامرضا گلزاری افزود :‌ نوشهر جزو شهرهایی است که در رویش گل های ارکیده و تولید 12 رقم از این نوع گونه در سطح کشور قدمتی 60 ساله دارد .
    آمارهای منابع معتبر نشان می دهد که در شهرستان نوشهر 67 تولیده کننده رسمی و بیش از 150 واحد تولیدی خانگی به صورت غیررسمی در بخش گل و گیاه فعالیت می کنند.
    وی اظهارداشت : در فرآیند برگزاری این جشنواره مذاکراتی نیز با دیگر کشورهای تولید کننده گل های ارکیده انجام گرفته تا بتوانیم این جشنواره را بین المللی کنیم .
    رئیس اتحادیه گلخانه داران مازندران گفت :‌ سال گذشته دست کم 12 اتحادیه گل و گیاه در برگزاری این جشنواره همکاری لازم را داشتند ولی امسال سعی می کنیم این آمار را به 15 اتحادیه افزایش دهیم .
    **معرفی نوشهر به عنوان مهد گل های ارکیده
    شهردار نوشهر نیز در این نشست یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی شهر گردشگرپذیر نوشهر به عنوان مهد گل های ارکیده در سطح کشور ذکرکرد.
    مجید شعبان نژاد افزود :‌ امروزه خیلی از شهرهای گردشگرپذیر با یک برندی شناخته شده اند بنابراین سعی ما برآن است تا برند نوشهر نیز جشنواره گل های ارکیده در سطح ملی باشد .
    وی با اشاره به برخورداری نوشهر از موقعیت های ممتازی مانند جنگل ،‌دریا ، جلگه و کوه افزود :‌ این جشنواره می تواند فرصت خوبی برای حضور بیشتر گردشگران بویژه گردشگران خارجی به منظور بهره مندی از مزیت های این منطقه باشد.
    مسئول برگزاری این جشنواره نیز گفت :‌ این جشنواره هم اینک در صحن علنی شورای اسلامی شهر نوشهر مصوب شده و برای به نتیجه رساندن آن درصدد رایزنی با مسئولان استانی و ملی هستیم .
    جمیله هاشمی افزود :‌ این جشنواره در رونق اقتصادی بازار گل و گیاه ، ایجاد نشاط و همبستگی در فضای شهر تاثیر بسزایی دارد .
    وی اظهارداشت :‌نکته مهم تر آنکه این جشنواره با رویکرد علمی ، پژوهشی و آموزشی سعی می شود تا در بالاترین سطح برگزار شود و ضمن آنکه با 15 شرکت تولید کننده گل های ارکیده در سطح کشور برای حضور در این جشنواره به توافق رسیده ایم .
    گلدهی ارکیده ها با رنگ های سفید، ارغوانی، ارغوانی رگه دار و ترکیبی از صورتی و سفید از دی ماه شروع می شود و تا چند ماه ادامه دارد.
    اشکال عجیب و جدید شکوفه های این گیاه جذابیت خاصی دارد به نحوی که یکی از انواع گل های صادراتی مهم و پردرآمد در جهان به شمار می آید.
    در حال حاضر ارزش تجارت سالانه گل ارکیده در دنیا بیش از 500 میلیون دلار است و هر شاخه آن یک و نیم یورو و گلدان آن چهار یورو به فروش می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت