فرماندار ویژه آمل خبر داد

نمایش پوشش محلی در نمایشگاه عفاف و حجاب مازندران

عصر نمایشگاه- فرماندار ویژه آمل با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب مازندران به میزبانی این شهرستان از به‌کارگیری پوشش محلی و سنتی در این نمایشگاه خبر داد.

نمایش پوشش محلی در نمایشگاه عفاف و حجاب مازندران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،احمد منفرد امروز در جلسه برگزاری نخستین نمایشگاه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در آمل یک کار ارزشمند و بزرگ در سطح استان است اظهار داشت: فرهنگ‌سازی برای پوشش مناسب صرفا به بیان و گفتار نیست و باید به صورت حرفه‌ای و عملی ورود پیدا کرد.

    وی با تاکید براینکه زن موجودی ارزشمندی است که در مقام مادر ارتقاء می‌یابد و بهشت زیرپای وی قرار می‌گیرد افزود: امروز زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی هم‌پای مردان در تمامی صحنه‌ها حضور دارند.

    منفرد نقش زن را در زمان پیروزی انقلاب اسلامی را پررنگ‌تر و شاخص‌تر بیان کرد و گفت: زن خود در این سرنوشت‌ساز نظام ما و هم جهت بسیج کردن خانواده‌هایش در بدنه انقلاب نقش اساسی داشت.

    فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس نیز همه مساجد به عنوان پشتیبان رفاهی و اجتماعی رزمندگان در تحت امر زنان ما بوده است افزود: امروزه نیز با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در بسیاری از عرصه‌ها به شکل شاخص و مطلوبی میدان‌دار هستند و نقش مهمی را در مراکز علمی و دانشگاهی ما دارند.

    وی ادامه داد: در اسلام نیز حضور زن در جامعه به عنوان نیمی از پیکره انسانی در جامعه نه تنها نفی و نهی نشده بلکه تاکید شده است اما قیدی را به کار بردند و آنهم صلابت، شخصیت و جایگاه واقعی زن حفظ شود.

    منفرد با اشاره به حجاب زن در جامعه آن را مانعی برای پیشرفت زن، مادر یا دختر در عرصه‌های اجتماعی ندانست و گفت: حجاب یک پوشش نیست که به محدودیت بانوان در عرصه اجتماعی بپردازد بلکه یک فرهنگ تلقی می‌شود.

    فرماندار ویژه آمل برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب مازندران به میزبانی این شهرستان را ترویج بر فرهنگ حجاب اسلامی بین دختران و نسل امروز بیان و عنوان کرد: این نمایشگاه با مشارکت امور بانوان استان و شهرستان در نمایشگاه تخصصی آمل برگزاری می‌شود که برخی از بانوان توانمند نیز می‌توانند با به‌کارگیری از دستاوردهای خود تونمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

    وی با تاکید براینکه برای هر چه باشکوه‌تر این نمایشگاه به تشکیل کارگروه‌ها از سوی بانوان ستاد تشکیل شود، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری پوشش محلی و سنتی عاملی بر ترویج فرهنگ این پوشش و شناسایی لباس‌های مختلف استان ما به نسل‌های امروز می‌شود.

    رئیس اتاق اصناف آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه نمایش گذاشتن دستاوردهای دستی عاملی بر شناسایی صنایع مورد نظر شهرهای استان به متقاضیان می‌شود افزود: برای جلوگیری از تبلیغات تولید خارجی در این نمایشگاه پیشنهاد می‌شود که عنوان فروش جلوگیری شود زیرا که در برخی از غرفه‌ها توزیع لباس‌هایی ارائه می‌شود که مناسب فرهنگ حجاب و عفاف پوشش اسلامی نیست.

    غلامرضا حمیدی با تاکید براینکه پیشنهاد می‌شود در این نمایشگاه غرفه‌ای به مشاوره‌ها یا روان‌شناسانی داده شود تا به توضیح شبهات حجاب اسلامی و پوشش ایرانی داده شود گفت: در نمایشگاه از صندوق پیشنهادات و نظرات به‌کار گیرد تا در پایان برگزاری نمایشگاه سه غرفه برتر از سوی ستاد اجرایی انتخاب و به دیگران معرفی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت