جوادی در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ صربستان عنوان کرد؛

نمایشگاه کتاب؛ فرصتی برای گسترش روابط دو کشور

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشاور عالی وزیر فرهنگ صربستان دیدار کرد و درباره حضور صربستان به عنوان مهمان ویژه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گفت‌وگو پرداخت.

نمایشگاه کتاب؛ فرصتی برای گسترش روابط دو کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، محسن جوادی در این دیدار که روز دوشنبه (25 دی‌ماه) انجام شد با اشاره به حضور صربستان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب سال 1397 گفت: حضور در نمایشگاه کتاب تهران فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و ادبیات صربستان است. همچنین این حضور می‌تواند فرصتی برای گسترش و تعمیق روابط فرهنگی میان دو کشور باشد.

    او افزود: با توجه به لغو صدور روادید میان دو کشور، نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای معرفی صربستان به عموم مردم است تا مردم ایران با تاریخ و فرهنگ صربستان آشنا شوند. همچنین برگزاری این رویداد فرهنگی فرصت خوبی است تا تصویر مردم ایران نسبت به کشور صربستان را تغییر بدهیم.

    معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر ضرورت تعامل نویسندگان ایرانی و صربستانی تاکید کرد و گفت: بسیار خرسند خواهیم شد تا نویسندگان جوان و نویسندگان شناخته‌شده صربستان در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کنند و درباره ادبیات این کشور به گفت‌وگو بپردازند.

    او در ادامه بیان کرد: البته در کنار برنامه‌ها می‌توانیم با امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور تسهیلات لازم برای ترجمه آثار به دو زبان را فراهم کنیم. برای این منظور می‎توانیم فهرستی از کتاب‌های منتخب برای ترجمه را نیز معرفی کنیم. باید در نظر داشته باشیم که ترجمه آثار ادبی بهترین راه برای معرفی ملت‌هاست و می‌تواند به ساخت پل ادبی میان دو کشور بیانجامد. همچنین می‎‌توانیم با همکاری یکدیگر زمینه تعامل نویسندگان و مترجمان را فراهم کنیم تا با فراغ بال درباره آثار ادبی و ترجمه آن‌ها گفت‌وگو کنند.

    محسن جوادی از ایجاد تعامل در حوزه صنایع و کالاهای فرهنگی سخن گفت و تاکید کرد: می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه را برای تعامل در حوزه کالا و صنایع فرهنگی فراهم کنیم و هنرمندان نیز در این مشارکت داشته باشند.

    بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه گفت‌وگوهایی درباره نحوه حضور ناشران صربستانی در نمایشگاه کتاب تهران، برنامه‌های کشور مهمان، برنامه‌های میزبان برای کشور مهمان در ایام برگزاری نمایشگاه و تفاهم با ناشران برای ترجمه آثار به دو زبان انجام شد.

    در دیدار معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشاور عالی وزیر فرهنگ صربستان، همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت فرهنگی و امیرمسعود شهرام‌نیا؛ مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت