دعوت عمان از ایران برای حضور به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب این کشور

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی کتاب عمان از ایران برای حضور به عنوان نخستین میهمان ویژه این نمایشگاه در سال آینده دعوت کرد.

دعوت عمان از ایران برای حضور به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب این کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا‌، دیپلماسی فرهنگی در سال‌های اخیر به عنوان یک اصل اساسی در فعالیت‌های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار داشته است،  بر این اساس معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های بین‌المللی مختلف تلاش داشته تا در این مسیر قدم بردارد‌، مهمان ویژه نیز که از ابتدای دولت یازدهم با حضور افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران شکل گرفت و پس از ان با حضور عمان،‌ روسیه و ایتالیا ادامه یافت‌، نیز بر همین اساس بود. از سوی دیگر ایران نیز در سال‌های گذشته تلاش داشته تا در مهمانی‌های ویژه نمایشگاه‌های مختلف حضوری متفاوت از خود به نمایش بگذارد،‌ به نظر می‌رسد، تجربه حضور در نمایشگاه کتاب روسیه،‌  صربستان و ... تجربه‌های موفقی بوده است. اما برای سال آینده ایران مهمان ویژه کدام نمایشگاه بین‌المللی است؟

    امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این خصوص می‌گوید:  بحث مهمان ویژه شدن ما در سال آینده هنوز قطعی نشده است‌، ما چند دعوت داشته‌ایم،‌ که باید به تصویب برسد. برنامه‌ریزی به این صورت است که حداقل در هر سال، مهمان ویژه یک کشور باشیم. برای سال آینده نیز  کشور عمان راغب است بحث مهمان ویژه را با حضور ایران راه بیندازد. این پیشنهاد در دست بررسی است و تا ماه آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

    وی ادامه می‌دهد:‌ نمایشگاه کتاب وین نیز چنین بحثی را مطرح کرده است،‌ اما هنوز قطعی نشده است. حضور در نمایشگاه کتاب بولونیا به عنوان مهمان ویژه نیز در برنامه‌های ما قرار دارد که پیش از این نیز پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است،‌ اما از سال 2020 به بعد باید منتظر چنین فرصتی باشیم.

    مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه‌های مختلف کتاب دنیا فرصت خوبی برای معرفی ادبیات نشر و فرهنگ ایران به مردمان دیگر سرزمین‌هاست، به شرط آنکه تلاش‌ها تنها محدود به چند روزه حضور در این نمایشگاه‌ها نشده و فرصت‌هایی برای تعامل اهالی فرهنگ و نویسندگان نیز فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت