رئیس میراث فرهنگی شاهرود:

نمایشگاه نوروزی در شاهرود برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس میراث فرهنگی شاهرود از برپایی نمایشگاه با ۷۰ غرفه طی ایام نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد.

نمایشگاه نوروزی در شاهرود برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، حمیدرضا حسنی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست کمیته گردشگری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان بابیان اینکه نمایشگاه نوروزی امسال نیز در همان مکان ورودی شاهرود از سمت تهران خواهد بود، ابراز داشت: این نمایشگاه سال گذشته با 60 غرفه دایر شد که امسال به‌منظور کمک به جوامع بومی و محلی تعداد 70 غرفه در نظر گرفته‌شده است.

    وی بابیان اینکه ساخت نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در دستور کار میراث فرهنگی شاهرود قرار دارد، افزود: اعتبار ساخت این مجموعه از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و اعتبارات ملی تأمین خواهد شود و با توجه به اینکه یک هزار و 600صنعتگر شاهرودی به تولید انواع محصولات صنایع‌دستی می‌پردازند لذا ساخت یک نمایشگاه دائمی یک ضرورت به شمار می رود.

    رئیس میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه در نمایشگاه نوروزی امسال برنامه‌هایی مانند نوروز خوانی، نمایشگاه عکس و برگزاری تورهای گردشگری پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم جوامع بومی و محلی تولید صنایع‌دستی است که باید زمینه ایجاد بازارهایی برای ارائه این محصولات در شهرستان ایجاد شود که نمایشگاه نوروزی فرصت خوبی را در این راستا فراهم می‌کند.

    حسنی بابیان اینکه بیش از 60هزار نفر از نمایشگاه نوروزی امسال بازدید کردند، تصریح کرد: این نمایشگاه که از 26 اسفند تا 14 فروردین 96 دایر بود حدود هفت میلیارد ریال فروش داشت که در مقایسه با سال گذشته رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود در نوروز 97 با استقبال بی‌نظیری در این زمینه مواجه باشیم.

    وی بابیان اینکه نقاط ضعف و قوت نمایشگاه نوروزی باید موردبررسی قرار گیرد، افزود: برای  تغییر شاهرود از معبر به مقصد باید در وهله نخست زیرساخت‌ها فراهم باشد که برپایی یک نمایشگاه اصیل علاوه بر درآمدزایی می‌تواند به ماندگاری بیشتر مسافران نیز کمک کند.

    حسنی بابیان اینکه اقامت مسافران در نوروز به نسبت سال‌های قبل 75 درصد رشد داشت، بیان کرد: طی ایام نوروز 127 هزار گردشگر از شاهرود بازدید کردند و این میزان بسیار قابل توجه است که نشان می‌دهد می‌توانیم با برنامه‌ریزی خوب مسافران را به ماندن در شهر ترغیب کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت