شهردار ابرکوه خبر داد:

برپایی غرفه اختصاصی ابرکوه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

عصر نمایشگاه- شهردار ابرکوه گفت: غرفه اختصاصی ابرکوه با محوریت بوم‌گردی ها در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

برپایی غرفه اختصاصی ابرکوه در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، در روزهای سوم الی ششم بهمن‌ماه «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته» در حالی برگزار می‌شود که شهر ابرکوه به‌عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور، در آن غرفه‌ای خواهد داشت که در آن جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی خاص این شهر معرفی خواهد شد.

    سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه اظهار کرد: گردشگری، هتل داری و صنایع وابسته، مکمل یکدیگر بوده و تقویت این دو حوزه موجب توسعه و پیشرفت شهرهای تاریخی و دارای جاذبه گردشگری خواهد شد. در همین راستا نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، تنها رویداد رسمی نمایشگاهی ایران در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری WTO به ثبت رسیده و مجوز قانونی سازمان توسعه تجارت را نیز دارا است.

    رسولی تصریح کرد: اولین حضور شهرستان ابرکوه در نمایشگاه فوق با محوریت بومگردی ها است که با حضور فعالین حوزه گردشگری این شهرستان همراه خواهد بود. ضمن اینکه این اتفاق حائز اهمیت برای ابرکوه با همت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت، فرمانداری، بخشداری‌های مرکزی و بهمن، رقم خورده است.

    وی حضور در مجامع ملی و بین‌المللی را یکی از ضروریات در حوزه توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: معرفی پتانسیل‌های ابرکوه در حوزه گردشگری نیازمند حمایت‌های ویژه مسئولین استانی و کشوری است که باید با برنامه‌ریزی جدی و منسجم توسط مسئولین ارشد شهرستان، در اولویت امور قرار گیرد؛ چرا که در سال 2016 صنعت توریسم و اکوتوریسم رتبه سوم درآمدزایی خالص را در شاخص‌های اقتصادی جهان به خود اختصاص داده و علاوه بر مزایای اقتصادی، به‌عنوان صنعتی پاک از آن یاد می‌شود.

    شهردار ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ابرکوه دارای 5 بومگردی و یک هتل موزه سنتی 4 ستاره است، حضور در این نمایشگاه علاوه بر اینکه می‌تواند زمینه آشنایی مردم ایران و جهان را با داشته‌ها، امکانات، پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، افراد، شرکت‌ها، مؤسسات و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری را ترغیب به ورود و سرمایه‌گذاری بیشتر در ابرکوه خواهد کرد.

    وی یکی از اهداف یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در 2 حوزه گردشگری، هتل داری و صنایع وابسته عنوان کرد و گفت: فراهم نمودن بسترهای لازم جهت ورود گردشگر به کشور، یافتن راهکارهای لازم به‌منظور رفع موانع موجود به گونه‌ای که از گردشگر گریزی اجتناب شده و تا حدی از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله گرفته شود، از جمله محورهای مورد تأکید نمایشگاه نامبرده است.

    رسولی تأکید کرد: حضور فعالین گردشگری ابرکوه در این نمایشگاه باعث می‌شود تا آنان با چگونگی مدیریت موفق هتل‌های دنیا و به‌کارگیری روش‌های بهسازی و استانداردسازی هتل‌ها به‌منظور رفع معضلات آن و همچنین نوآوری ها و ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌المللی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی، آشنا شوند.

    شهردار ابرکوه در خاتمه از کلیه شهروندان ابرکوهی درخواست کرد تا ضمن بازدید از غرفه مذکور در محل نمایشگاه علاوه بر معرفی آن به سایرین، موجبات دلگرمی تیم اعزامی شهرستان را فراهم کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت