با تلاش محققان دانشگاه صنعتی شریف؛

رونمایی از دو سامانه دانش بنیان در نمایشگاه گردشگری

عصر نمایشگاه- دو سامانه بازدید و راهنمای بازدید مجازی اماکن گردشگری ساخته شده در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته رونمایی شد.

رونمایی از دو سامانه دانش بنیان در نمایشگاه گردشگری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صدا و سیما،  در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از دو سامانه بازدید و راهنمای بازدید مجازی اماکن گردشگری را که یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف طراحی کرده و ساخته است، رونمایی شد.

    این سامانه‌ها را شرکت دانش بنیان آرمان گیتی رای (آگیرا) یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف طراحی کرده و ساخته است.

    تکنولوژی واقعیت مجازی یک فناوری نوظهور است که به کمک عینک‌های واقعیت مجازی و حسگر‌های متعدد سعی در شبیه سازی محیط‌های مختلف و القای تجربه حضور در محیط شبیه سازی شده به مخاطبان خود را دارد. کاربران با قراردادن هدست‌های واقعیت مجازی روی سر قابلیت حرکت در فضای شبیه سازی شده و هم چنین تعامل با محیط را خواهند داشت.

    شرکت دانش بنیان آرمان گیتی رای (آگیرا) در سال 1392 به وسیله جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان شریف در ایران و امریکای شمالی حول توسعه فناوری‌های نوین صنعت گردشگری تأسیس شد. این شرکت با استفاده از فناوری‌های نوین طراحی وب، داده کاوی کلان داده ها، سامانه‌های بازدید واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و نرم افزار‌های موبایل محصولات متعددی را در صنعت گردشگری توسعه داده و از سال 1394 در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف مستقر شده است.

    این شرکت که هم اکنون به عنوان یک شرکت فعال در زمینه واقعیت مجازی تحت لیسانس گوگل در ایران و امریکا به فعالیت می‌پردازد، در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از دو سامانه بازدید و راهنمای بازدید مجازی تبریز زیبا و سامانه بازدید مجازی اقامتگاه‌های بوم گردی مارکوپولو با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی جهت رویداد فراملی تبریز 2018 و نیز معرفی رایگان اقامتگاه‌های بوم گردی ایران رونمایی کرده است.

    طرح تبریز زیبا نخستین طرح واقعیت مجازی تعاملی کشور در صنعت گردشگری بوده و از سال 1394 به سفارش شهرداری تبریز ویژه معرفی رویداد فراملی تبریز 2018 پیاده سازی شده است.

    علاقه‌مندان با مراجعه به غرفه استانی تبریز و نیز غرفه جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک در نمایشگاه از این سامانه‌ها بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت