در نشست سمینار تخصصی گردشگری و صنایع وابسته مطرح شد ؛

نمایشگاه گردشگری در افزایش رقابت‌پذیری مؤثر است

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه در صورت نمایش ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری، بخش خصوصی و شهرداری نیز در توسعه این صنعت مشارکت خواهند کرد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری می‌تواند عامل مؤثری در افزایش رقابت‌پذیری باشد.

نمایشگاه گردشگری در افزایش رقابت‌پذیری مؤثر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس ، محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در نشست تخصصی گردشگری و صنایع وابسته که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد، گفت: این نمایشگاه می‌تواند نشان دهنده جاذبه‌های گردشگری در کشور باشد در نتیجه با شناساندن ظرفیت‌ها به جامعه بخش خصوصی و شهرداری‌ها برای مشارکت در این حوزه وارد عمل خواهند شد.

    محب خدایی ادامه داد: همه کسانی که در حوزه گردشگری هستند برای منافع اقتصادی‌شان کار می‌کنند. مهمترین بحث در این زمینه نیز رقابت‌پذیری است و بازدید از این نمایشگاه نیز قطعاً باعث افزایش رقابت‌پذیری میان بخش خصوصی و فعالین این حوزه خواهد شد.

    وی ادامه داد: متأسفانه در بیشتر موارد شاهد عدم انسجام آژانس‌ها، تورها و ایرلاین‌ها هستیم و همگی بیشتر به جای توسعه این صنعت در تلاش برای حذف یکدیگر هستند.

    وی با بیان اینکه 400 میلیون شیعه در جهان داریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های آنها در گردشگری زیارتی استفاده کنیم، افزود: کشور عراق و سوریه با وجود امکانات بسیار کمتر از کشور ما در زمینه گردشگری زیارتی فعال‌تر هستند. این در حالیست که ایران با داشتن ظرفیت‌های خوب می‌تواند در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

    وی با بیان اینکه 4200 آژانس مسافرتی در کشور وجود دارد بیان کرد: اما متأسفانه از ظرفیت این آژانس‌ها استفاده نمی‌شود و به ساختارهای راهبردی نیز توجهی نمی‌شود، این عامل می‌تواند به گردشگری ضربه وارد کند.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به گردشگری حلال بیان کرد: بحث گردشگری حلال برای بسیاری از مردم دنیا جذابیت داشته و موضوعی نو است. باید با کار بیشتر و تخصصی بر روی این حوزه سطح خود را در گردشگری حلال ارتقاء دهیم.

    وی با بیان اینکه گردشگری تنها حوزه‌ای است که می‌تواند به راحتی ارز را به کشور وارد کند، گفت: آژانس‌های گردشگری برای توسعه گردشگری خارجی و داخلی باید به سمت برنامه‌ریزی صنعتی و مدیریت واقعی بروند.

    محب خدایی با اشاره به تاثیر ایرانیان مقیم خارج در توسعه گردشگری خارجی نیز اضافه کرد: این قشر از افراد برای موضوع گردشگری بسیار مهم هستند زیرا که می‌توانیم با استفاده از توان این افراد تبلیغات خوبی را برای گردشگری ایران در خارج از کشور رقم بزنیم.

    حرمت‌الله رفیعی مدیر انجمن صنفی تورهای گردشگری ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به جشن 60 سالگی گفت: زمان برگزاری این رویداد نیز در هفته اول اردیبهشت ماه خواهد بود. این مراسم مربوط به تمام استان‌ها و در سطح آژانس‌های گردشگری برگزار خواهد شد.

    رفیعی با بیان اینکه غریب به 60 سال است که صنف دفاتر مسافرتی شروع به کار کرده‌اند، افزود: اما یکی از مهمترین مشکلات این صنف مالیات‌های سنگین است.

    وی با اشاره به تشکیل کمیته امور مالیاتی اظهار کرد: چنانچه ما قراردادی را با دفاتر امور مالیاتی منعقد کنیم نیاز به مشارکت همه بخش‌ها داریم و به تنهایی نمی‌توانیم در توسعه گردشگری مؤثر باشیم.

    وی با بیان اینکه شرایط موجود در دفاتر مسافرتی سود چشمگیری ندارد، عنوان کرد: چرا که به عنوان مثال برای صنف طلافروشان کمترین مالیات‌ها در نظر گرفته می‌شود اما در حوزه گردشگری مالیات‌هایی رقم می‌خورد که چندان معقول نیست، به طور قطع این مالیات‌های سنگین می‌تواند ضربه بزرگی به حوزه گردشگری وارد کند.

    مدیر انجمن صنفی تورهای گردشگری ایران ادامه داد: در خصوص تخفیف‌هایی که در دفاتر مسافرتی وجود دارد باید گفت که این تخفیف‌ها از اساس غلط بوده و باید به حداقل برسد در غیر این صورت بسیاری از دفاتر مسافرتی تعطیل خواهند شد.

    رفیعی افزود: دغدغه ما داشتن گردشگر خروجی نیست اما به هر طریق در حوزه گردشگری باید به تورهای خارجی نیز توجه شده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت