استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب هرمزگان نماینده مجلس را متعجب کرد

عصر نمایشگاه- نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیرو ابوموسی در مجلس شورای اسلامی طی بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان با بیان اینکه از استقبال بسیار خوب مردم متعجب شدم، گفت: به جرات می‌توان گفت که نمایشگاه امسال از نظر شمار بازدیدکنندگان افزایش چشمگیری داشته است.

استقبال مردمی از نمایشگاه کتاب هرمزگان نماینده مجلس را متعجب کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، احمد مرادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان از برگزاری نمایشگاه به عنوان رخدادی مهم یاد کرد و با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه و اعتلای جامعه، افزود: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.

    مرادی به جایگاه کتاب در دین مبین اسلام نیز اشاره و اظهار کرد: بزرگترین معجزه پیامبر رحمت و مهربانی(ص)، کتاب(قرآن) است و به امر مطالعه و کتابخوانی در اسلام بسیار سفارش شده است.

    وی با اشاره به محدود نبودن مطالعه و کتابخوانی به قشری خاص، عنوان کرد: همه افراد باید برای سعادت و تعالی اهل مطالعه باشند و فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک نیاز و احساس دائمی در جامعه نهادینه شود.

    مرادی در ادامه با تاکید بر اینکه در برپایی نمایشگاه های کتاب باید در کنار پرداختن به کمیت، به کیفیت و محتوای کتاب ها نیز توجه ویژه ای صورت گیرد، گفت: یکی از مشکلات جدی حوزه کتاب، بالا بودن قیمت کتاب است و بسیاری از خانواده ها که دارای سه یا چهار فرزند دانشجو هستند توان خرید کتاب را ندارند و از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یارانه بیشتری به مردم بدهد تا قدرت خرید آنها را ارتقا بخشد.

    وی همچنین تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نیز باید از محل اعتبارات پژوهشی(یک درصد از کل اعتبارات)، اعتباری را برای خرید کتاب در اختیار کارکنانشان قرار دهند.

    گفتنی است؛ پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان از یکم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار دایر و تا 7 بهمن میزبان دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت