در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اعلام شد ؛

دعوت از هنرمندان ایران برای شرکت در مراسم آیینی قونیه ۲۰۱۸

عصر نمایشگاه- اداره فرهنگ و گردشگری قونیه در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اعلام کرد که از هنرمندان کشور برای حضور در مراسم آیینی قونیه ۲۰۱۸ دعوت می‌شود.

دعوت از هنرمندان ایران برای شرکت در مراسم آیینی قونیه ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر،  عبدالستار یارار، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری قونیه در غرفه آرامگاه مولانا که در نمایشگاه بین المللی گردشگری برپا شده و تا ششم بهمن نیز دایر است گفت: مراسم مربوط به مولانا در سه بازه زمانی سه تا 5 می (زمان ورود مولانا به قونیه) و 22 تا 30 سپتامبر(تولد حضرت مولانا) برگزار می شود و در این مراسم معمولا هنرمندان ایرانی مانند علیرضا قربانی، کلهر، شجریان، ناظری نیز برای حضور در فستیوال موسیقی حضور پیدا می کنند. سومین و مهمترین مراسم مربوط به مولانا از 7 تا 17 دسامبر به نام شب عروس و یا عرس برگزار می شود این سه مراسم عمده فعالیت هایی است که برای بزرگداشت مولانا اجرا می شود.

    وی افزود: هنوز حضور هنرمندان ایرانی در فستیوال موسیقی که  30 سپتامبر برگزار می شود، قطعی نشده است. ما می خواهیم از ناظری، شجریان یا سالار عقیلی و یا از همه آنها برای حضور در فستیوال موسیقی قونیه دعوت کنیم چون دوست داریم میزبان خوبی برای ایرانی ها باشیم. همچنین هنرمندان کشورهای دیگر نیز در این فستیوال حضور پیدا می کنند.

    عبدالستار یارار ادامه داد: قونیه برای ایرانی‌ها شهر خوبی است ما میزان حضور ایرانی ها در قونیه را براساس تعدا آنها ارزش گذاری نمی کنیم هر کسی که بتواند به این مراسم بیاید را میزبانی خواهیم کرد.  انسان های زیادی دوست دارند که به این مراسم بروند و منتظرند که شرایط کاری، مالی و خانوادگی به آنها این اجازه را بدهد. 

    وی گفت: برای سومین سال است که در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور داریم یک بار در سال 2006 یک بار دیگر در سال 2017 و امسال هم برای سومین بار غرفه مربوط به آرامگاه مولانا را دایر کرده ایم تا به معرفی این شهر و مراسمی که در آن برگزار می شود بپردازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت