مشاور امور بین الملل نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد:

برگزاری ۳۱ عنوان نمایشگاه تخصصی و اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال ۹۷

عصر نمایشگاه- منوچهر سلطانی در گفتگو با روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد:در اقتصاد مقاومتی عمده رویکردها به سمت یک اقتصاد درونگرای برون زا است و ما باید در بخش برونگرایی، صادرات را محور قرار دهیم و سهم مناسبی را از بازارهایی که در پیرامون استان خراسان رضوی وجود دارد، کسب کنیم.

برگزاری ۳۱ عنوان نمایشگاه تخصصی و اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», همسایگی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و همجواری با کشورهای CIS می تواند یک موقعیت مناسب را پیش روی صادرات استان قرار دهد زیرا ما اعتقاد داریم صادارات محور توسعه است و اگر صادرات مناسب نداشته باشیم قطعا تولیدات داخلی ما دچار رکود خواهند شد.

    مهم ترین چالشی که هم اکنون واحدهای تولیدی ما با آن روبرو هستند، بحث فروش است و اکثر واحدهای تولیدی در حقیقت انبارداری می کنند زیرا محصول خود را تولید کرده اند اما بازار فروش مناسبی برای آن ندارند. 

    یکی از راهکارهای رفع رکود علاوه بر جذب سرمایه، توجه به صادرات است و صادرات به عنوان پیشران اقتصاد و خروج از رکود باید در دستور کار همه واحدهای تولیدی قرار گیرد همچنین باید تلاش کنیم تا محصولات کشورمان را در بازارهای جهانی در بعد قیمت، استاندارد و در بحث فنی به سطحی برسانیم که بتوانیم سهم مناسبی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص دهیم.

    ما معتقدیم گزینه های فراوانی برای بازاریابی وجود دارد اما بهترین روش در شرایط فعلی با توجه به رکود موجود، برپایی نمایشگاه های تخصصی و اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف است و این امر همان چیزی است که در دستور کار نمایشگاه بین المللی مشهد قرار گرفته تا با برگزاری نمایشگاه هایی در خارج از کشور، بازارهای مناسبی را برای ارائه و فروش تولیدات داخلی پیدا کنیم.

    خراسان رضوی به علت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، همجواری با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و ترکمنستان و وجود سالانه 25 میلیون زائر به شهر مشهد از نظر تجاری دارای موقعیت ویژه ای است.

    وجود 9 کنسولگری در مشهد، 240 پرواز روزانه از فرودگاه بین المللی مشهد، تبدیل شدن استان به قطب بزرگ تولیدات مواد غذایی، قطعات یدکی، کاشی وسرامیک، لوازم خانگی، فرش دستباف و ماشینی، زعفران، کشمش و پسته، وجود 5 گمرک و اتصال خطوط ریلی آسیای میانه به سرخس و لطف و آباد از جمله ویژگی تجارت خارجی خراسان رضوی محسوب می شود.

    بنابراین نمایشگاه مشهد در راستای بسط و گسترش مبادلات تجاری، توسعه بازار و محصول و تنوع بخشی به آنها و آشنایی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با مشتریان، برگزاری نمایشگاه های خارجی را به شکل جدی در دستور کار قرار داده است.

    به همین منظور 14 عنوان نمایشگاه تخصصی و 17 عنوان نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است که از ابتدای سال 97 با کسب مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنعت و معدن استان، برپایی این نمایشگاه ها را در بازارهای پیرامونی و همجوار و همچنین بازارهای فرامنطقه ای و غیرهمجوار پیگیری می کنیم.

    برپایی نمایشگاه های خارجی شرایط مناسبی را برای حضور واحدهایی تولیدی علاقه مند به صادرات در بازارهای بین المللی فراهم کرده و کمک می کند تا سهم بیشتری را از بازارهای خارجی به خود اختصاص دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت