ارائه هزاران فرصت شغلی در نمایشگاه کار

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه کار ایران با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ۳ تا ۵ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

ارائه هزاران فرصت شغلی در نمایشگاه کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تجارت نیوز, محمد شریف‌خانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره برگزاری نخستین نمایشگاه ملی کار اظهار کرد: سابقه برگزاری این رویداد به سال 90 در دانشگاه صنعتی شریف برمی گردد که منجر به ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌آموختگان تراز اول شد. در سال‌های گذشته این ارتباط منجر به جذب فارغ التحصیلان در صنایع مهم کشور شد و این تجربه انگیزه‌ای شد که تا این رویداد را در سطحی بزرگ‌تر برگزار کنیم.

    شریف خانی ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری که این رویداد در جذب فارغ‌التحصیلان دارد بنابراین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه در فضایی گسترده‌تر و خارج از دانشگاه شریف برگزار می‌شود تا شاهد برپایی نخستین نمایشگاه کار ایران در سطح ملی باشیم.

    این نمایشگاه با همکاری دانشگاه‌های برتر تهران همچون امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و خواجه نصیر‌الدین طوسی و صنایع نیازمند به نیروی نخبه برگزار می‌شود تا شاهد تعاملی گسترده‌تر باشیم.

    وی درباره نحوه برگزاری نمایشگاه گفت: شرکت‌های حاضر در رویداد در غرفه‌هایی که به آنها داده می‌شود موقعیت‌های شغلی مد نظرشان را ارائه می‌دهند تا کارجویان بازدید کننده با این موقعیت‌ها آشنا شوند.

    بنابراین ارتباط بین کارجو و کارفرما در فضایی دینامیک و رقابتی محقق می‌شود تا هر دو بین گزینه‌های مختلف پیش رو انتخاب مناسب را انجام دهند.

    عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین گفت: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برای کارجویان برگزار می‌شود تا مهارت‌های لازم در این زمینه را بدست آورند.

    همچنین شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت در این رویداد از تخفیف ویژه برخوردارند. دراین صورت علاوه بر کاهش هزینه این شرکت‌ها در استخدام نیرو آن‌ها می‌توانند از نیروهایی متخصص بهره‌مند شوند.

    شریف خانی در ادامه بیان کرد: جذب نیروی‌ها مستعد کار سختی است همچنین راهکار و فرآیند مشخصی ندارد و کارفرمایان با روش‌هایی همچون قرار دادن آگهی در وب سایت‌های متنوع یا چاپ بر روی کاغذ در دانشگاه‌ها نیاز خود به نیرو را اعلام می‌کنند که بازخورد هیچ یک مشخص نیست. اما نمایشگاه به عنوان مرجعی متمرکز این فرایند را تسهیل می‌کند.

    به گفته وی، نمایشگاه با همکاری دانشگاه‌ها و کانون‌های فارالتحصیلان و مجموعه‌های فعال در این حوزه برگزار می‌شود تا شاهد اطلاع رسانی متمرکز برای حضور فارغ التحصیلان باشیم.

    البته برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که در این دوره شرکت‌های فعال در حوزه‌های فنی و مهندسی، مدیریت و خدمات حضور پررنگ‌تری دارند. زیرا این نخستین دوره است بنابراین کیفیت برگزاری اولویت مهم‌تری بود.

    نخستین نمایشگاه ملی کار با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی 3 تا 5 اسفند ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت