ششمین همایش طلای سبز در اصفهان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- ششمین همایش‌ ملی طلای سبز با عنوان 'فرآورده‌های طبیعی و سنتی؛ صادرات، بازارهای جدید، چالش‌ها و فرصت‌ها' از ۱۸ تا ۲۰ بهمن امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

ششمین همایش طلای سبز در اصفهان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این همایش با رویکرد استفاده از داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته اصفهان (اصفهان فارما) به مدت سه روز در اصفهان برگزار خواهد شد.
    همایش طلای سبز بطور سالانه با حمایت مسئولان سازمان غذا و دارو، ‌ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ریاست جمهوری، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی و انجمن علمی طب سنتی ایران برگزار می شود.
    هدف از برگزاری این رویداد علمی توسعه صادرات فرآورده‌های طبیعی، آموزش و افزایش آگاهی عمومی در مصرف فرآورده‌های طبیعی و سنتی، ارتقای کیفیت و کمیت مواد اولیه فرآورده‌های طبیعی و سنتی، همگرایی صنعت و دانشگاه در افزایش تولیدات داخلی و توسعه تولید فرآورده‌های طبیعی بر اساس الگوی بار بیماری‌ها است.
    محورهای اصلی همایش مذکور نیز شامل فرآورده‌های طبیعی، سرمایه‌گذاری، اقتصاد و بازرگانی، مقایسه شاخص ‌های کمی و کیفی تولیدات داخلی با بازارهای جهانی، نقش رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی در ارتقای آگاهی‌های عمومی و به کارگیری روش ‌های مؤثر کنترلی و تضمین کیفیت مواد اولیه است.
    بررسی راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه در به کارگیری توان متقابل، بازاریابی داخلی و خارجی داروهای طبیعی و ایرانی، ساختارهای پیشنهادی در ایجاد داروخانه ‌های طبیعی و تولید دانش محور فرمولاسیون ‌های جدید دیگر محورهای ششمین همایش طلای سبز است.
    ارائه مقاله های علمی، ارائه سخنرانی ‌های کلیدی، برگزاری نشست‌ تخصصی و برگزاری نمایشگاه جانبی از جمله برنامه های این همایش است.
    پنجمین همایش طلای سبز بهمن‌ پارسال در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
    گیاهان دارویی، گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آنها حاوی مادهٔ مؤثره است. این ماده که کمتر از 1 درصد وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است.
    نزدیک به دو هزار و 300 گونه از گونه‌های گیاهی ایران در ردیف گیاهان دارویی و معطر قرار دارند که 400 گونه از میان آنها در استان اصفهان نیز وجود دارد.
    مهمترین گیاهان دارویی استان اصفهان گل محمدی و زعفران است.
    رویکرد سال های اخیر بشر به استفاده از داروهای گیاهی سبب شده است علاوه بر صنایع بسیار گسترده ای در ارتباط با تبدیل فرآورده های گیاهی به داروهای گیاهی در کشور های توسعه یافته، رشته گیاهان دارویی نیز در مراکز دانشگاهی تدریس شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت